Cena od | 591 690 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 60 kW - 60 kW |
Maximální rychlost | 130 - 130 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 11.6 - 11.6 s |
Renault Twizy měří 1.45 metru na výšku, 1.24 metru na šířku a 2.34 metru na délku. Rozvor činí 1.69 metru. Do kufru se vejde 156 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.56 metru na výšku, 1.66 metru na šířku a 2.7 metru na délku, rozvor činí 1.87m. Objem kufru je 260 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 350 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 0.56 tuny, SMART o 533kg více, váží tedy 1.1 tuny.
Název | Urban 80 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 57 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1 RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 13 kW |
Maximální rychlost | 80 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | Urban 80 |
Série | Twizy |
Začátek výroby | 04/2012 |
Začátek výroby modelu | 08/2015 |
Třída vozidla | Microauta |
Interní označení výrobce |
Výška | 1454mm |
Šířka | 1237mm |
Délka | 2335mm |
Rozvor | 1686 mm |
Objem kufru | 156 / 0 l |
Hmotnost | 562 / 690 Kg |
Poloměr otáčení | 6.8 |
Světlá výška | 120 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 6.1 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 349 000 Kč |
Minimální výbava | Urban 80 |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 80 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 13 kW |
Točivý moment | 57 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 6.1 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Urban 80 |
Cena | od 349 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Twizy oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Twizy s motorem Twizy na 10 176 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 13kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Twizy v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba