Cena od | 346 900 Kč |
Paliva | CNG benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 59 kW - 81 kW |
Maximální rychlost | 171 - 195 Km/h |
Spotřeba | 3.2 - 4.7 l/100km |
Akcelerace | 10.4 - 12.3 s |
CNG motor o objemu 999ccm a výkonu 89 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 181km/h. Pro srovnání, CNG motor 1,0 CNG BMT Volkswagenu Polo o objemu 999ccm generuje 89 koní a na stovku zrychlí za 11.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 183km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách CNG bude v tomto hatchback od Seatu stát 0.84 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 25 200,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Polo je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.2l, což v praxi znamená náklady 0.77 Kč na 1km a 23 040,00Kč na 30 tisíc km.
Seat Ibiza měří 1.45 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.06 metru na délku. Rozvor činí 2.56 metru. Do kufru se vejde 262 litrů nákladu, resp. 1072 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4.05 metru na délku, rozvor činí 2.55m. Objem kufru je 351 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1125 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Seat má pohotovostní hmotnost 1.26 tuny, Volkswagen o 3kg více, váží tedy 1.26 tuny.
Název | 1.0 TGI 66kW |
Palivo | CNG |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 160 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1800 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 66 kW |
Maximální rychlost | 181 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.1 s |
Nejnižší výbava | Reference |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1447mm |
Šířka | 1780mm |
Délka | 4059mm |
Rozvor | 2564 mm |
Objem kufru | 262 / 1072 l |
Hmotnost | 1257 / 1690 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.5 l/100km |
Ve městě | 4.3 l/100km |
Mimo město | 3 l/100km |
Reálná ~ | 3.81 l/100km |
Velikost nádrže | 13.8 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 394 900 Kč |
Minimální výbava | Reference |
Palivo | CNG benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 181 - 216 km/h |
Spotřeba | 3.5 - 5 l |
Zrychlení | 8.1 - 12.1 s |
Výkon | 66 kW - 110 kW |
Cena | 394 900 Kč - 552 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 186 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 175 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 427 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 444 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 484 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FR |
Cena | od 552 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 181 km/h |
Zrychlení | 12.1 s |
Výkon | 66 kW |
Točivý moment | 160 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 13.8 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Reference |
Cena | od 394 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Seat lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Ibiza oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Seat Ibiza s motorem Ibiza 1.0 TGI na 8 156 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 9 989 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. CNG s výkonem 66kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (24 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 25 200 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Ibiza v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Seat si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Ibiza účtují v průměru 717 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.