Cena od | 434 980 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 118 kW |
Maximální rychlost | 183 - 210 Km/h |
Spotřeba | 4 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 8.4 - 11.8 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 198km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 T-GDI Kii Ceed o objemu 998ccm generuje 99 koní a na stovku zrychlí za 11.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 183km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Škody stát 1.65 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 49 350,00 Kč. Výše zmiňovaný Kia Ceed je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.1l, což v praxi znamená náklady 1.79 Kč na 1km a 53 550,00Kč na 30 tisíc km.
Škoda Scala měří 1.47 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.36 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 467 litrů nákladu, resp. 1410 litrů při sklopených sedačkách. U Kii jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.32 metru na délku, rozvor činí 2.65m. Objem kufru je 395 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1291 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Škoda má pohotovostní hmotnost 1.24 tuny, Kia o 56kg více, váží tedy 1.3 tuny.
Název | 1,0 TSI 81 kW DSG |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 200 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 198 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.3 s |
Nejnižší výbava | Style |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1471mm |
Šířka | 1793mm |
Délka | 4362mm |
Rozvor | 2649 mm |
Objem kufru | 467 / 1410 l |
Hmotnost | 1242 / 1630 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.7 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 620 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 559 900 Kč |
Minimální výbava | Style |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 188 - 220 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.4 l |
Zrychlení | 8.2 - 10.9 s |
Výkon | 70 kW - 110 kW |
Cena | 459 900 Kč - 599 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 175 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambiton |
Cena | od 459 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 479 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 8.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 559 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 559 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 8.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 599 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Škoda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Scala oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Škoda Scala s motorem 1,0 TSI DSG na 18 121 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 24 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 49 350 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Scala v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba