Cena od | 1 274 130 Kč |
Paliva | diesel mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 125 kW |
Maximální rychlost | 165 - 170 Km/h |
Spotřeba | 7.6 - 8.8 l/100km |
Akcelerace | - - - s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto na všechna 4 kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 182km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 EcoBlue Fordu Tourneo Custom o objemu 1995ccm generuje 168 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 170km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto minibus od Volkswagenu stát 2.48 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 74 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Tourneo Custom je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 8.8l, což v praxi znamená náklady 2.9 Kč na 1km a 87 120,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen California 6.1 měří 1.99 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.9 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.98 metru na výšku, 1.99 metru na šířku a 4.97 metru na délku, rozvor činí 2.93m. Objem kufru je 1150 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 2.5 tuny, Ford o 97kg méně, váží tedy 2.4 tuny.
Název | 2.0 TDI 110 kW 4x4 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3250 RPM |
Točivý moment | 340 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 182 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.9 s |
Nejnižší výbava | Beach |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1990mm |
Šířka | 1904mm |
Délka | 4904mm |
Rozvor | 3000 mm |
Objem kufru | 0 / 0 l |
Hmotnost | 2497 / 3080 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 7.5 l/100km |
Ve městě | 8.9 l/100km |
Mimo město | 6.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 70 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 837 875 Kč |
Minimální výbava | Beach |
Palivo | diesel |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 181 - 203 km/h |
Spotřeba | 6.1 - 7.5 l |
Zrychlení | 12.9 - 13 s |
Výkon | 110 kW - 150 kW |
Cena | 1 653 683 Kč - 1 986 295 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 12.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Beach |
Cena | od 1 653 683 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 181 km/h |
Zrychlení | 13 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Beach |
Cena | od 1 734 971 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 12.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 7.5 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Beach |
Cena | od 1 837 875 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Beach |
Cena | od 1 862 666 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Beach |
Cena | od 1 986 295 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu California 6.1 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen California 6.1 s motorem 2.0 TDI 4x4 na 6 903 Kč ročně, což je na poměry o 11 242 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 74 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách California 6.1 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba