Cena od | 1 290 000 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 150 kW - 160 kW |
Maximální rychlost | 160 - 160 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 7.7 - 8.4 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 261 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 160km/h. Pro srovnání, elektrický motor bZ4X Toyoty bZ4X o objemu 0ccm generuje 215 koní a na stovku zrychlí za 7.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 160km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 11.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto SUV od Škody stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Škoda Enyaq iV měří 1.62 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.65 metru na délku. Rozvor činí 2.77 metru. Do kufru se vejde 585 litrů nákladu, resp. 1710 litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.69 metru na délku, rozvor činí 2.85m. Objem kufru je 452 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Škoda má pohotovostní hmotnost 2.2 tuny, Toyota o 190kg méně, váží tedy 2.01 tuny.
Název | 80X 82kWh 4x4 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 425 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 195 kW |
Maximální rychlost | 160 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.9 s |
Nejnižší výbava | Clever |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1616mm |
Šířka | 1879mm |
Délka | 4649mm |
Rozvor | 2765 mm |
Objem kufru | 585 / 1710 l |
Hmotnost | 2195 / 2750 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 11.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 464 900 Kč |
Minimální výbava | Clever |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 160 - 160 km/h |
Spotřeba | 11.7 - 11.7 l |
Zrychlení | 6.9 - 8.9 s |
Výkon | 132 kW - 195 kW |
Cena | 1 239 900 Kč - 1 464 900 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (0) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 310 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 58.3 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Clever |
Cena | od 1 239 900 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (0) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 310 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 77.1 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Clever |
Cena | od 1 364 900 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 425 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 11.7 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Clever |
Cena | od 1 464 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Škoda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Enyaq iV oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Škoda Enyaq iV s motorem 80X na 10 176 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 195kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (11.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Enyaq iV v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba