Cena od | 1 110 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 130 kW - 165 kW |
Maximální rychlost | 231 - 246 Km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.7 l/100km |
Akcelerace | 7.4 - 8.4 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 188 koní přenáší sílu tohoto kombíku na všechna 4 kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 223km/h. Pro srovnání, naftový motor BlueHDi 180 Peugeotu 508 SW GT o objemu 1997ccm generuje 174 koní a na stovku zrychlí za 8.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 231km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto combi od Volkswagenu stát 1.28 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 38 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Peugeot 508 SW GT je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.7l, což v praxi znamená náklady 1.18 Kč na 1km a 35 250,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Passat Alltrack měří 1.53 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.78 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 639 litrů nákladu, resp. 1769 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.42 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.78 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 530 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1780 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.73 tuny, Peugeot o 110kg méně, váží tedy 1.62 tuny.
Název | 2,0 TDI BMT 4MOTION |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3600 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1900 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 140 kW |
Maximální rychlost | 223 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.7 s |
Nejnižší výbava | Alltrack |
Série | Passat (B8) všechny sledovat |
Začátek výroby | 08/2019 |
Začátek výroby modelu | 08/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1527mm |
Šířka | mm |
Délka | 4780mm |
Rozvor | 2788 mm |
Objem kufru | 639 / 1769 l |
Hmotnost | 1725 / 2320 Kg |
Poloměr otáčení | 11.7 |
Světlá výška | 174 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 5.1 l/100km |
Ve městě | 5.8 l/100km |
Mimo město | 4.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 66 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 133 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2200 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 130 900 Kč |
Minimální výbava | Alltrack |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 223 - 250 km/h |
Spotřeba | 5.1 - 7.1 l |
Zrychlení | 5.8 - 7.7 s |
Výkon | 140 kW - 200 kW |
Cena | 1 130 900 Kč - 1 210 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 200 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 163 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Alltrack |
Cena | od 1 198 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 133 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Alltrack |
Cena | od 1 130 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 239 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 176 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 157 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Alltrack |
Cena | od 1 210 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Passat Alltrack oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Passat Alltrack s motorem 2,0 TDI BMT 4MOTION na 15 524 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 2 621 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 140kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (25 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 38 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Passat Alltrack v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Volkswagen si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Passat Alltrack účtují v průměru 1000 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.