Cena od | 880 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 219 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.5 - 7.3 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 9.2 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 188 koní přenáší sílu tohoto sedanu na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 236km/h. Pro srovnání, naftový motor 2,0 TDI DSG Škody Superb o objemu 1968ccm generuje 197 koní a na stovku zrychlí za 8.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 240km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto sedan od Volkswagenu stát 1.49 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 44 550,00 Kč. Výše zmiňovaný Škoda Superb je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 1.52 Kč na 1km a 45 540,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Passat měří 1.48 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.78 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 586 litrů nákladu, resp. 1152 litrů při sklopených sedačkách. U Škody jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.87 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 625 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1760 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.56 tuny, Škoda o 16kg více, váží tedy 1.58 tuny.
Název | 2,0 TDI BMT |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1900 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 140 kW |
Maximální rychlost | 236 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.7 s |
Nejnižší výbava | Business |
Série | Passat (B8) sedan |
Začátek výroby | 08/2019 |
Začátek výroby modelu | 08/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1476mm |
Šířka | mm |
Délka | 4775mm |
Rozvor | 2786 mm |
Objem kufru | 586 / 1152 l |
Hmotnost | 1560 / 2110 Kg |
Poloměr otáčení | 11.7 |
Světlá výška | 145 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.5 l/100km |
Ve městě | 5.2 l/100km |
Mimo město | 4 l/100km |
Reálná ~ | 6.72 l/100km |
Velikost nádrže | 66 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 117 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 970 900 Kč |
Minimální výbava | Business |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 231 - 250 km/h |
Spotřeba | 4.5 - 7.3 l |
Zrychlení | 5.1 - 7.7 s |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Cena | 757 900 Kč - 1 224 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 757 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 827 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5600 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 143 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 905 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.6 s |
Výkon | 200 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5600 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 160 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 159 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.1 s |
Výkon | 206 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5600 RPM |
Spotřeba | 7.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 224 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 822 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 892 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 236 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 970 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 237 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Business |
Cena | od 1 026 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 231 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 093 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 234 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 154 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 247 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 176 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 173 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Passat oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Passat s motorem 2,0 TDI BMT na 14 536 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 3 609 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 140kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 44 550 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Passat v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Passat může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 872 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/60 R16 zaplatíte za sadu Michelin Primacy HP 9 496 Kč, u větších 215/55 R17 za model Goodyear Efficientgrip to je 11 368 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Passat: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop SP WINTER SPORT 3D s 16ti palcovými disky (215/60 R16) vás vyjde na 10 932 Kč, s 17ti palcovými (215/55 R17 - Michelin Primacy HP) pak na 13 936 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Volkswagen si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Passat účtují v průměru 1000 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.