Cena od | 394 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 73 kW - 92 kW |
Maximální rychlost | 160 - 180 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 11.9 - 12.7 s |
Naftový motor o objemu 1461ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto na všechna 4 kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 179km/h. Pro srovnání, naftový motor 1.5 EcoBlue Fordu EcoSport o objemu 1499ccm generuje 98 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 160km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV;crossover od Dacie stát 1.32 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 39 480,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford EcoSport je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.1l, což v praxi znamená náklady 1.15 Kč na 1km a 34 440,00Kč na 30 tisíc km.
Dacia Duster měří 1.63 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.34 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 411 litrů nákladu, resp. 1444 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.65 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.27 metru na délku, rozvor činí 2.52m. Objem kufru je 355 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1238 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Dacia má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, Ford o 116kg méně, váží tedy 1.36 tuny.
Název | Blue dCi 115 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 2 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 260 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 179 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.5 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | Duster (II) |
Začátek výroby | 01/2018 |
Začátek výroby modelu | 09/2018 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1626mm |
Šířka | 1804mm |
Délka | 4341mm |
Rozvor | 2676 mm |
Objem kufru | 411 / 1444 l |
Hmotnost | 1473 / 1848 Kg |
Poloměr otáčení | 10.15 |
Světlá výška | 210 |
Přechodový úhel | 21 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.7 l/100km |
Ve městě | 4.9 l/100km |
Mimo město | 4.5 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 123 g/km |
typ | suvcrossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 80 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Bubnová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 695 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 455 900 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | diesel benzín LPG |
Převodovka | m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 166 - 196 km/h |
Spotřeba | 4.4 - 6.4 l |
Zrychlení | 10.4 - 13.8 s |
Výkon | 67 kW - 110 kW |
Cena | 279 900 Kč - 501 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 166 km/h |
Zrychlení | 13.8 s |
Výkon | 67 kW |
Točivý moment | 160 Nm |
Maximální otáčky | 4900 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Access |
Cena | od 279 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 138 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Celebration |
Cena | od 456 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 145 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Celebration |
Cena | od 501 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 167 km/h |
Zrychlení | 12.6 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 115 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Essential |
Cena | od 372 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 179 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 115 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 410 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 179 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 455 900 Kč |
Palivo | LPG |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Essential |
Cena | od 341 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV;crossover za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Dacia lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Duster oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Dacia Duster s motorem Blue dCi na 3 434 Kč ročně, což je na poměry o 14 711 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (28 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 39 480 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Duster v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba