Recenze

Ford B-MAX je velmi praktický vůz značky Ford s chytrým designem, který je dobře ovladatelný. Tento vůz odráží současný trend převádění úspěšných supermini do klasické praktické MPV varianty. Obdobně postupuje například i Nissan, Citroën či Kia.

Ford B-MAX – inteligentní řešení pro rodiny

Ford B-MAX si činil nárok na to stát se nejinteligentnějším supemini-MPV, které se v tomto sektoru objevilo. Nabízí mimo jiné dvě prvenství, a to dvojité posuvné boční dveře a absenci centrálního sloupku. Na první pohled je patrné, že záměrem konstruktérů bylo co nejvíce vyhovět přáním rodin, které potřebují menší, cenové dostupné, ale praktické a účelné MPV. Právě posuvné zadní dveře a široce otevíratelné přední dveře jsou velkou výhodou a dávají Fordu B-MAX cenný náskok před vozy jako Honda Jazz, Opel Meriva, Hyundai ix20, Kia Venga či Nissan Note.

Zcela nový interiér je stylový a praktický. Obsahuje spoustu moderních technologií, chytře vymyšlených úložných prostorů a mimo jiné i celou řadu úhledných detailů, které potěší. Díky vysoké střeše nabízí vozidlo poměrně dost prostoru. Také materiály, které byly uvnitř vozu použity, jsou poměrně atraktivní a kvalitní. Obzvláště po modifikaci v roce 2017 kdy došlo k revizi úrovně výbavy, je i základní řada vybavena velmi dobře.

Zavazadlový prostor vozu je poměrně malý, ale právě unikátní boční dveře a promyšlený design může tento handicap do značné míry vyrovnat. K dispozici je 318 litrů zavazadlového prostoru, což je o něco málo více než nabízí Ford Focus či Opel Meriva, ale o 120 litrů méně, než u vozu Hyundai ix20.

Vůz je standardně dodáván ve třech úrovních výbavy, a to Trend, Colour Edition a Titanium. První dvě specifikace jsou k dispozici pouze s benzínovými motory a pětistupňovou manuální převodovkou. Benzínový motor 1.6 Duratec Ti-VCT kombinovaný s šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift a dieselový motor 1.5 Duratorq TDCi jsou dostupné pouze pro top specifikaci Titanium.

Základní řada Trend obsahuje poměrně slušnou výbavu, která zahrnuje elektronický stabilizační systém s protiskluzovým asistentem, ABS s elektronickým brzdovým asistentem nebo asistenta jízdy do kopce. Pro pohodlí řidiče je k dispozici elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, centrální zamykání i možnost otevírání a zavírání oken dálkovým ovládačem. Vůz je také vybaven předními halogenovými světlomety s funkcí denního svícení nebo 15-palcová ocelová kola.

Vyšší specifikace Colour Edition přidává 3,5-palcový mutifunkční displej, systém SYNC s funkcí automatického nouzového volání Emergency Assist, Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním i tmavě tónovaná zadní skla. Oproti předchozí řadě přibyla i 16-palcová kola z lehkých slitin nebo velký zadní spojler v barvě karoserie a potěší určitě i přední mlhová světla.

Top specifikace Titanium pak získala navíc LED světlomety pro denní svícení či prémiové LED osvětlení interiéru. Vůz je osazen buď 15-palcovými koly z lehkých slitin nebo za příplatek může řidič vybírat z 16-palcových 11-paprskových kol z lehkých slitin či 17-palcových kol z lehkých slitin. Pro rodiče je pak určitě přínosem i zrcátko pro sledování dění na zadních sedadlech.

Rychlost není priorita

Pokud jde o pohonné jednotky, 1,4l motor Duratec není úplně nejmodernější. Lepší alternativou rozhodně je 1,0 EcoBoost nebo některý z dieselových motorů. Benzínové motory jsou dobrou volbou pro ty, kdo během roku najezdí spíše méně kilometrů. 1,0l EcoBoost nabízí výkon 99 nebo 123 koní a zrychlení 13,2 nebo 10,9 sekund. Díky technologii Stop/Start je motor také poměrně úsporný. Kromě toho je to též ekologická varianta pohonu, protože produkuje pouze 119 g CO2/km. Naopak vyhnout by se řidiči měli 1,4 či 1,6l motorům. Ovšem pořídíte-li si vůz s automatickou převodovkou, nemáte na výběr, protože tato varianta je dodávána pouze s 1,6l motorem, který je poměrně nákladnou variantou, neboť spotřeba paliva je dost vysoká a emise dosahují 149 g CO/km.

Pro řidiče, kteří za volantem stráví spoustu času, je atraktivní volbou 1,5l TDCi dieselový motor s výkonem 74 nebo 94 koní. Nicméně rychlosti si řidiči neužijí, protože i silnější verze dosahuje zrychlení 13 sekund. Obecně se dá konstatovat, že žádný model B-MAX není obzvláště rychlý. Kupříkladu Opel Meriva je k dispozici s rychlejšími benzínovými i dieselovými motory.

Ford B-MAX poskytuje pohodlnou a sebejistou jízdu, přičemž stabilita vozu v zatáčkách je vysoká a jízda je příjemná i na méně kvalitních cestách. Nevýhodou je, že uvnitř vozu je poměrně dost slyšet hluk, protože k dispozici není šestistupňová převodovka, tudíž motory musí pro plynulou jízdu vyvinout větší sílu.

Můžete se na něj spolehnout

Ford B-MAX je obecně považován za velmi bezpečný vůz. Je dodáván se všemi moderními bezpečnostními prvky, které mohou být k dispozici. I základní výbava zahrnuje všechny airbagy, ABS a ESC systém i asistenta rozjezdu do kopce či brzdové asistenty, tříbodové bezpečnostní pásy a ISOFIX upevnění dětských sedaček. Není tedy divu, že v testech Euro NCAP získal vůz maximální pětihvězdičkové hodnocení. Z jeho konkurentů pak Opel Meriva obdržel také pět hvězdiček, ale procentuální hodnocení bylo o něco málo slabší. Oproti tomu Citroën C3 Picasso získal pouze čtyři hvězdičky.

Ford B-MAX je tedy prostorný a snadno ovladatelný automobil, ideální pro rodiny s dětmi. Má pravda určité rezervy v jízdních vlastnostech, a to zejména pokud jde o nižší výkon. Nedostatky v oblasti rychlosti však vyrovnává impozantní výbava a také přesné řízení. Navíc kromě praktičnosti a komfortu v interiéru je velkým lákadlem i vysoká bezpečnost a spolehlivost automobilu.

Další informace

Ford B-MAX patří do skupinového označení “Malé vozy”, kam patří například také Toyota Yaris, Dacia Sandero, Kia Rio, Jeep Renegade nebo Volkswagen Polo. Aktuální generace je označována jako B-MAX JK8 a začala se vyrábět v říjnu 2012.

Americká automobilka Ford nabízí celkem 26 modelů: Tourneo Custom, S-MAX, Tourneo Courier, GRAND C-MAX nebo C-MAX. B-MAX patří s délkou 4.077 metru k těm menším, šířka je pak 2.067m, výška 1.604 m. Hodnoty průměrného MPVčka jsou pak 4.58m na délku, 2.05m na šířku a 1.78m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “MPV”, tedy aut kde karoserie nápadně připomíná dodávku Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších MPVček, jako jsou Opel MerivaFiat 500LCITROËN C3 PICASSO nebo Fiat QUBO.

Ceny motorizací - benzín nebo nafta?

B-MAX se vyrábí v pěti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 1.0 EcoBoost a nejslabší 1.4 Duratec je rozdíl celkových 26kW (35 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.1l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 89, 99, 103 nebo 123 koní. Nejostřejší z nich (1.0 EcoBoost) dosahuje maximální rychlosti 189km/h a na stovku se dostane na 11.2 sekundy.

Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Trend.B-MAX se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Suzuki nabízí SWIFT s motorem 1.2 VVT 4×4 za 364900 Kč.

B-MAX - financování a leasing

Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 6938Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 73290 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Ford B-MAX pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Ford Lease v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena B-MAX - 7519 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.

U MPVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Ford B-MAX disponuje objemem 318 litrů, resp. 1386 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Lodgy (827 litrů), Dacia Dokker (800 litrů), Fiat DOBLO COMBI (790 litrů), Dacia Logan MCV (573 litrů) nebo Hyundai ix20 (570 litrů)

Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Ford B-MAX tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2012 (kategorie “Small MPV”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 83%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 84%, bezpečnost dospělých 92%, bezpečnost chodců 67%, asistenční systémy 71 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.

Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu B-MAX - otočí se na 10,45 m, což je velmi dobrý údaj.

Nový model B-MAX v prodeji od října 2012

B-MAX také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 1067 zákazníků, z toho 52% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 48. nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2017 se prodalo 337 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Hyundaie TUCSON (322 kusů), Hyundaie IX 20 (315 kusů), Volkswagenu PASSAT (364 kusů), Škody KODIAQ (369 kusů) nebo Kii CEE´D (370 kusů). Vyloženě mezi vozy s karoserií MPV je tento vůz Ford na pátém místě.

Vůz Ford B-MAX se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 70. místě se známkou 3, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 5.2 %.

Další recenze

Do a z Fordu B-Max se dobře nastupuje i vystupuje, je velmi praktický a skvěle se řídí.
4/5
Jeho kompaktní rozměry by mohly lákat měšťáky, kteří chtějí auto, které snadno zaparkují na malém prostoru. Díky chytrému řešení prostoru by mohl být neodolatelný i pro mladé rodiny, pro které je nejvyšší prioritou prostornost interiéru.
4/5
B-Max by měl být v městském provozu velmi úsporný, k tomu přináší mnoho bezpečnostních prvků pro bezpečí vás i vašich blízkých.
7/10
Ford B-Max je solidní kompaktní MPV, jen zůstaňte u levnějších verzí.
3/5
Ford B-Max lze označit jako miniMPV, čemuž odpovídá nejenom vzhled vozu, ale třeba i použitá motorizace v podobě tříválce EcoBoost o objemu 1.0 litru, který však nabídne výkon 100 koní. Právě výkon je celkem velkou výhodou vozu. Spolu se schopným podvozkem a také dobrou převodovkou je zárukou i dobrých jízdních vlastností. Zaujme také prostorný interiér, nebo i absence B sloupku, což vozu dodává na zajímavém vzhledu. Pozor však na několik drobných negativ, jako je minimum odkládacích prostor, vyšší spotřeba, či ne příliš jednoduché a intuitivní ovládání multimediálního systému, který se ve voze nachází.

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon66 kW - 92 kW
Maximální rychlost171 - 189 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h11.2 - 13.9 s

Model

SérieB-MAX
Začátek výroby10/2012
Začátek výroby modelu05/2015
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1604mm
Šířka1751mm
Délka4077mm
Rozvor2489 mm
Objem kufru318 / 1386 l
Hmotnost1275 - 1310/
1745 - 1780 Kg
Poloměr otáčení10,45 m
Světlá výškanení známo
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná4 - 6.4 l/100km
Ve městě4.7 - 8.6 l/100km
Mimo město3.6 - 5.1 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2139 g/km

Karoserie

typmpv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy60 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyBubnová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaBlikající světlo brzdové
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena342 990 Kč -
437 990 Kč
Minimální výbavaTrend

Přívěs

Brzděný480 - 750 kg
Nebrzděný480 - 635 kg

Rivalové

Opel Meriva
Cena od344 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 103 kW
Maximální rychlost174 - 197 Km/h
Spotřeba4 - 7.3 l/100km
Akcelerace9.9 - 14 s
CITROËN C3 PICASSO
Cena od326 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon70 kW - 73 kW
Maximální rychlost178 - 179 Km/h
Spotřeba3.9 - 5.9 l/100km
Akcelerace12.1 - 12.2 s
Fiat QUBO
Cena od321 400 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon51 kW - 70 kW
Maximální rychlost155 - 167 Km/h
Spotřeba4.5 - 6.9 l/100km
Akcelerace11.9 - 15.9 s
Kia Venga
Cena od319 980 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 92 kW
Maximální rychlost168 - 185 Km/h
Spotřeba6 - 6.5 l/100km
Akcelerace10.8 - 12.8 s

Motorizace

1.4 Duratec
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost171 km/h
Spotřeba6 l
Zrychlení13.8 s
Výkon66 kW
Cenaod 342 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.0 EcoBoost
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost175 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení13.2 s
Výkon74 kW
Cenaod 362 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.0 EcoBoost
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost189 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení11.2 s
Výkon92 kW
Cenaod 413 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.6 Duratec Ti-VCT
Palivobenzín
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost182 km/h
Spotřeba6.4 l
Zrychlení12.1 s
Výkon77 kW
Cenaod 437 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 Duratorq TDCi
Palivodiesel
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost174 km/h
Spotřeba4 l
Zrychlení13.9 s
Výkon70 kW
Cenaod 437 990 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Ford B-MAX? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Meriva 1.4 (74 kW/100k)
2 523 Kč
C3 PICASSO 1.4 VTi 95 MAN
2 523 Kč
QUBO 1.4 8v 77k
2 523 Kč
Venga 1.4 CVVT
2 523 Kč
B-MAX 1.4 Duratec
2 523 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu B-MAX oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Meriva 1.4 (74 kW/100k)
5 024 Kč
C3 PICASSO 1.4 VTi 95 MAN
4 761 Kč
QUBO 1.4 8v 77k
4 681 Kč
Venga 1.4 CVVT
4 661 Kč
B-MAX 1.4 Duratec
4 996 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford B-MAX s motorem 1.4 Duratec na 4 996 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 13 149 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Meriva 1.4 (74 kW/100k)
50 400 Kč
C3 PICASSO 1.4 VTi 95 MAN
49 560 Kč
QUBO 1.4 8v 77k
57 960 Kč
Venga 1.4 CVVT
50 400 Kč
B-MAX 1.4 Duratec
50 400 Kč

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 66kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (28 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 50 400 Kč.

Letní pneumatiky

Meriva 1.4 (74 kW/100k)
5 324 Kč
C3 PICASSO 1.4 VTi 95 MAN
6 644 Kč
QUBO 1.4 8v 77k
4 616 Kč
Venga 1.4 CVVT
5 324 Kč
B-MAX 1.4 Duratec
6 644 Kč

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách B-MAX v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

B-MAX může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 516 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/60 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip Performance 6 644 Kč, u větších 195/55 R16 za model Dunlop SP Sport 01 to je 8 160 Kč.

Zimní pneumatiky

Meriva 1.4 (74 kW/100k)
5 464 Kč
C3 PICASSO 1.4 VTi 95 MAN
6 928 Kč
QUBO 1.4 8v 77k
5 700 Kč
Venga 1.4 CVVT
5 464 Kč
B-MAX 1.4 Duratec
6 928 Kč

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Pro konkrétní porovnání v rámci modelu B-MAX: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 8 s 15ti palcovými disky (195/60 R15) vás vyjde na 6 928 Kč, s 16ti palcovými (195/55 R16 - Goodyear Efficientgrip Performance) pak na 8 040 Kč.

Servis

Meriva 1.4 (74 kW/100k)
?
C3 PICASSO 1.4 VTi 95 MAN
?
QUBO 1.4 8v 77k
?
Venga 1.4 CVVT
505 Kč
B-MAX 1.4 Duratec
?

* průměrná hodinová sazba

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20169 201610 201611 201612 20161 20172 20173 20174 20175 20176 20177 20178 20179 2017 50100150200250300

Výbava

Základní (1.4 Trend)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Systém řízení trakce
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.6 TDCi Titanium)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.6 TDCi Titanium)

  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Metalická barva
  • Navigace

CRASHTEST

  • Crashtest
    2012
  • 92%
    Dospělý
  • 84%
    Dítě
  • 67%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist