Cena od | 854 900 Kč |
Paliva | benzín hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 129 kW - 163 kW |
Maximální rychlost | 180 - 190 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 6.4 l/100km |
Akcelerace | 8.1 - 11 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 11.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2.0 Valvematic Toyoty RAV4 o objemu 1987ccm generuje 173 koní a na stovku zrychlí za 9.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Peugeotu stát 2.1 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 63 000,00 Kč. Výše zmiňovaný Toyota RAV4 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.1l, což v praxi znamená náklady 2.14 Kč na 1km a 64 050,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot 408 měří 1.48 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.69 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 536 litrů nákladu, resp. 1611 litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.69 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.6 metru na délku, rozvor činí 2.69m. Objem kufru je 580 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1189 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, Toyota o 63kg více, váží tedy 1.53 tuny.
Název | 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 230 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 11.5 s |
Nejnižší výbava | ALLURE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1478mm |
Šířka | 1848mm |
Délka | 4687mm |
Rozvor | 2787 mm |
Objem kufru | 536 / 1611 l |
Hmotnost | 1467 / 1920 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 725 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 830 000 Kč |
Minimální výbava | ALLURE |
Palivo | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 210 - 233 km/h |
Spotřeba | 1.1 - 6 l |
Zrychlení | 7.9 - 11.5 s |
Výkon | 96 kW - 165 kW |
Cena | 830 000 Kč - 1 140 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ALLURE |
Cena | od 830 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 408 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot 408 s motorem 1.2 PureTech 130 na 11 248 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 63 000 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 408 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba