Cena od | 979 990 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 100 kW - 100 kW |
Maximální rychlost | 150 - 150 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 9 - 9 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 134 koní přenáší sílu tohoto crossoveru na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 150km/h. Pro srovnání, elektrický motor Elektromotor Opelu Mokka-e o objemu 0ccm generuje 134 koní a na stovku zrychlí za 9.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 150km/h.
Peugeot e-2008 měří 1.53 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.3 metru na délku. Rozvor činí 2.61 metru. Do kufru se vejde 405 litrů nákladu, resp. 1467 litrů při sklopených sedačkách. U Opelu jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.15 metru na délku, rozvor činí 2.56m. Objem kufru je 310 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1060 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.62 tuny, Opel o 25kg méně, váží tedy 1.6 tuny.
Název | Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh) |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | x |
Typ motoru | x |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 260 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 100 kW |
Maximální rychlost | 150 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9 s |
Nejnižší výbava | e-ALLURE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1530mm |
Šířka | 1770mm |
Délka | 4300mm |
Rozvor | 2605 mm |
Objem kufru | 405 / 1467 l |
Hmotnost | 1623 / 2030 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | crossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 005 000 Kč |
Minimální výbava | e-ALLURE |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 150 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | e-ALLURE |
Cena | od 1 005 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto crossoveru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii crossover za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot e-2008 s motorem e-2008 na 68 071 Kč ročně, což je na poměry crossoverů o 49 926 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 100kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách e-2008 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba