Cena od | 487 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 190 - 212 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 8.8 - 11.4 s |
Naftový motor o objemu 1499ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, naftový motor 1,6 TDI BMT Volkswagenu Golf Sportsvan o objemu 1598ccm generuje 114 koní a na stovku zrychlí za 11.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto MPV od Peugeotu stát 1.08 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 32 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf Sportsvan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.5l, což v praxi znamená náklady 1.13 Kč na 1km a 33 750,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot Rifter měří 1.87 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.4 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 571 litrů nákladu, resp. 2126 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.58 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.35 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 590 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1520 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.52 tuny, Volkswagen o 1518kg méně, váží tedy 0 tuny.
Název | 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Common Rail |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.4 s |
Nejnižší výbava | ALLURE |
Série | Rifter |
Začátek výroby | 09/2018 |
Začátek výroby modelu | 09/2018 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1874mm |
Šířka | 1848mm |
Délka | 4403mm |
Rozvor | 2785 mm |
Objem kufru | 571 / 2126 l |
Hmotnost | 1518 / 2120 Kg |
Poloměr otáčení | 10.8 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.3 l/100km |
Ve městě | 4.6 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 114 g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 660 000 Kč |
Minimální výbava | ALLURE |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 169 - 200 km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.5 l |
Zrychlení | 10.4 - 12.5 s |
Výkon | 75 kW - 96 kW |
Cena | 485 000 Kč - 660 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 169 km/h |
Zrychlení | 11.7 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE |
Cena | od 485 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ALLURE |
Cena | od 605 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 172 km/h |
Zrychlení | 12.5 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE |
Cena | od 530 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 184 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE |
Cena | od 560 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ALLURE |
Cena | od 660 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 680 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 778 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Rifter oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot Rifter s motorem 1.5 BlueHDi na 9 175 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 8 970 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (25 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 32 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Rifter v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba