Cena od | 527 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 84 kW - 103 kW |
Maximální rychlost | 190 - 205 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 6 l/100km |
Akcelerace | 9.6 - 11.3 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto liftbacku na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 205km/h. Pro srovnání, naftový motor Blue dCi 115 Renaultu Mégane Grandcoupé o objemu 1461ccm generuje 114 koní a na stovku zrychlí za 11.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto liftback od Škody stát 1.26 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 37 800,00 Kč. Výše zmiňovaný Renault Mégane Grandcoupé je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 1.66 Kč na 1km a 49 680,00Kč na 30 tisíc km.
Škoda Octavia měří 1.47 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.69 metru na délku. Rozvor činí 2.69 metru. Do kufru se vejde 600 litrů nákladu, resp. 1555 litrů při sklopených sedačkách. U Renaultu jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.63 metru na délku, rozvor činí 2.71m. Objem kufru je 503 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 987 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Škoda má pohotovostní hmotnost 1.45 tuny, Renault o 3kg méně, váží tedy 1.44 tuny.
Název | 2,0 TDI 85 kW |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 2750 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.4 s |
Nejnižší výbava | Active |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1470mm |
Šířka | mm |
Délka | 4689mm |
Rozvor | 2686 mm |
Objem kufru | 600 / 1555 l |
Hmotnost | 1445 / 1950 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.5 l/100km |
Ve městě | 4.2 l/100km |
Mimo město | 3.1 l/100km |
Reálná ~ | 5.69 l/100km |
Velikost nádrže | 51 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 91 g/km |
typ | liftback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 720 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 619 900 Kč |
Minimální výbava | Active |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 205 - 230 km/h |
Spotřeba | 3.5 - 4.7 l |
Zrychlení | 8.2 - 10.4 s |
Výkon | 85 kW - 110 kW |
Cena | 619 900 Kč - 779 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 8.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 619 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 118 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 669 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 91 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 619 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 96 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 779 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto liftbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii liftback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Škoda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Octavia oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Škoda Octavia s motorem 2,0 TDI na 12 480 Kč ročně, což je na poměry liftbacků o 5 665 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 37 800 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Octavia v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Octavia může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 244 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 225/40 R18 za model Dunlop SP Sport MAXX TT to je 10 568 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Octavia: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop Winter Sport 5 s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 18ti palcovými (225/40 R18 - Goodyear Efficientgrip) pak na 14 060 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Škoda si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Octavia účtují v průměru 721 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.