Cena od | 4 004 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 375 kW - 375 kW |
Maximální rychlost | 314 - 314 Km/h |
Spotřeba | 10.5 - 10.5 l/100km |
Akcelerace | 3.6 - 3.6 s |
Benzínový motor o objemu 5204ccm a výkonu 562 koní přenáší sílu tohoto coupé na všechna 4 kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 324km/h. Pro srovnání, benzínový motor 3 Vantage Coupé o objemu 3982ccm generuje 503 koní a na stovku zrychlí za 3.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 314km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 12.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto coupe od Audi stát 4.52 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 135 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Aston Martin Vantage Coupé je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 10.5l, což v praxi znamená náklady 3.68 Kč na 1km a 110 250,00Kč na 30 tisíc km.
Audi R8 Coupé měří 1.24 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.43 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 112 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.27 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.47 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 1.73 tuny, Aston Martin o 202kg méně, váží tedy 1.53 tuny.
Název | 5.2 FSI quattro |
Palivo | benzín |
Počet válců | 10 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 8100 RPM |
Točivý moment | 560 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 6300 RPM |
Objem motoru | 5.2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 419 kW |
Maximální rychlost | 324 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.4 s |
Nejnižší výbava | R8 V10 Coupé |
Série | R8 (4S) Coupé |
Začátek výroby | 02/2019 |
Začátek výroby modelu | 05/2019 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1236mm |
Šířka | mm |
Délka | 4429mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 112 / 0 l |
Hmotnost | 1732 / 1960 Kg |
Poloměr otáčení | 11.2 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 12.9 l/100km |
Ve městě | 19.4 l/100km |
Mimo město | 9.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 83 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 293 g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 4 270 900 Kč |
Minimální výbava | R8 V10 Coupé |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 5.2 - 5.2 l |
Max. rychlost | 324 - 331 km/h |
Spotřeba | 12.9 - 13.1 l |
Zrychlení | 3.1 - 3.7 s |
Výkon | 419 kW - 456 kW |
Cena | 4 270 900 Kč - 4 948 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 5.2 l |
Max. rychlost | 324 km/h |
Zrychlení | 3.4 s |
Výkon | 419 kW |
Točivý moment | 560 Nm |
Maximální otáčky | 8100 RPM |
Spotřeba | 12.9 l |
Velikost nádrže | 83 l |
CO2 | 293 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R8 V10 Coupé |
Cena | od 4 270 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | RWD |
Objem | 5.2 l |
Max. rychlost | 329 km/h |
Zrychlení | 3.7 s |
Výkon | 419 kW |
Točivý moment | 560 Nm |
Maximální otáčky | 8000 RPM |
Spotřeba | 12.9 l |
Velikost nádrže | 73 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R8 V10 Coupé |
Cena | od 4 775 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 5.2 l |
Max. rychlost | 331 km/h |
Zrychlení | 3.1 s |
Výkon | 456 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 8000 RPM |
Spotřeba | 13.1 l |
Velikost nádrže | 73 l |
CO2 | 297 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R8 V10 Coupé |
Cena | od 4 948 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu R8 Coupé oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi R8 Coupé s motorem 5.2 FSI quattro na 12 480 Kč ročně, což je na poměry coupé o 5 665 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 419kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (12.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 135 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách R8 Coupé v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu R8 Coupé účtují v průměru 1725 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.