Cena od | 759 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 184 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 5.4 - 6.4 s |
Benzínový motor o objemu 1998ccm a výkonu 261 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor i30 N Performance Hyundaie i30 N o objemu 1998ccm generuje 276 koní a na stovku zrychlí za 5.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od BMW stát 2.14 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 64 050,00 Kč.
BMW Řada 1 měří 1.43 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.32 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 380 litrů nákladu, resp. 1200 litrů při sklopených sedačkách. U Hyundaie jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.34 metru na délku, rozvor činí 2.65m. Objem kufru je 395 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1301 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.52 tuny, Hyundai o 65kg méně, váží tedy 1.46 tuny.
Název | 128ti |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4750 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 195 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.1 s |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1434mm |
Šířka | 1799mm |
Délka | 4319mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 380 / 1200 l |
Hmotnost | 1520 / 2000 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.1 l/100km |
Ve městě | 7.5 l/100km |
Mimo město | 5.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 133 600 Kč |
Minimální výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 200 - 250 km/h |
Spotřeba | 3.8 - 6.8 l |
Zrychlení | 4.8 - 10.6 s |
Výkon | 80 kW - 225 kW |
Cena | 703 586 Kč - 1 290 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 80 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 4300 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 703 586 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 748 800 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 802 984 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 131 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 917 306 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4750 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 133 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 225 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 290 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 802 386 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 218 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 860 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 917 514 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 231 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 965 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 019 200 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 1 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 1 s motorem 128ti na 13 274 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 4 871 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 195kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 64 050 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 1 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba