Cena od | 394 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 73 kW - 92 kW |
Maximální rychlost | 160 - 180 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 11.9 - 12.7 s |
Citroën je francouzská automobilka, spadající do koncernu Groupe PSA. Vlastní devět výrobních závodů v Evropě, ale také v Argentině, Brazílii a Číně. První model představil André Citroën v létě 1919 a hned s druhým, označovaným jako Autochenille B2 překonal poušť Saharu. Do té doby to žádné auto nedokázalo. Dále také koncern získal Cenu technologie budoucnosti za inovativní hybridní systém Hybrid Air, kombinující spalovací motor a stlačený vzduch.
Cactus poprvé spatřil světlo světa v roce 2014, původně crossover se začátkem roku 2018 s druhou generací proměnil na kompaktní hatchback, vyrábějící se ve Španělsku. S rozměry 4.2 metru na délku, 1.5 metru na délku a 1.7 až dva metry na šířku se řadí do pomyslného středu deseti modelové nabídky Citroënu.
Jeho cena startuje na 379 900 Kč, ve které získáte i prodlouženou pětiletou záruku.
Základní pohonnou jednotkou je benzínová 1.2 PureTech 110 s výkonem 81 KW. Volit můžete mezi šestistupňovou manuální převodovkou a udávanou spotřebou 5.8 litrů na sto kilometrů nebo automatem o stejném počtu převodových stupňů a spotřebou 6.2 litru. Druhým zážehovým motorem je o 15 KW výkonnější 1.2 PureTech 130, který můžete pořídit jen s manuálem spotřebujícím 6.1 litru na sto. Reálná spotřeba se podle serveru spritmonitor.de pohybuje okolo šesti litrů.
Pokud máte v hledáčku spíše naftový agregát, pak můžete mít 1.5 BlueHDi 100 o výkonu 73 Kilowatt a manuální převodovku o šesti stupních, se spotřebou krásných 4.6 litru na stovku kilometrů. V kombinaci s nejvyšší výbavou pořídíte také 1.5 BlueHDi 120, který nabídne 88 KW a na sto kilometrů spotřebuje 4.4 litru nafty za pomoci šestistupňové automatizované převodové skříně. Spotřebu z reálného provozu udává server spritmonitor.de 4.8 litrů na 100 km.
Hlavní předností co dělá C4 Cactusem jsou ikonické Airbump, které se posunuly na spodní část dveří. Do davu jistě nezapadnete ani díky třiceti jedna možným kombinacím indivizualizace exteriéru a pěti typům hliníkových kol ve velikosti od šestnácti do sedmnácti palců. Nová generace cílí hlavně na komfort, proto Citroën vsadil na tlumiče s hydraulickými dorazy, které fungují jako takové polštáře. Sedačky koncepce Citroën Advanced Comfort vaše pohodlí ještě umocní a k ruce vám bude jistě i hlasové ovládání kompletně v češtině.
Ve standartu FEEL získáte dotykový 7" displej s ovládáním hlavních funkcí vozidla, tempomat, palubní počítač, v rukou budete svírat kožený volant a o váš komfort se postará manuální klimatizace. K ruce vám bude samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, pomoc při rozjezdu ve svahu, kontrola tlaku v pneu a v neposlední řadě zadní parkovací asistent. Ve vnější části jistě nepřehlédnete Pack Look - Feel, disponující kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě, klik dveří v barvě karoserie a dekor světlometů s airbumpy v černé matné. Jistě oceníte i Citroën Connect Radio s šesticí reproduktorů včetně bluetooth handsfree.
Druhým stupněm výbavy je SHINE s navigací, předním parkovacím asistentem, hliníkovými šestnácti palcovými koly a elektronicky sklopnými, ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky. Dále nabídne Paket Automatic, obsahující automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, samočinné rozsvícení světel při snížené viditelnosti a automatické stěrače s děšťovým senzorem. Systém rozpoznávání rychlostních dopravních značek, AFIL varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a Active Safety Brake na vás budou dohlížet v Paketu Bezpečnost.
Pokud si nevyberete z těchto výbav, pak můžete svůj Cactus vyšperkovat ještě příplatkovou výbavou. Vybírat můžete z navigace, panoramatického střešního okna nebo pro usnadnění parkování zpětné kamery a v neposlední řadě vyhřívaná přední sedadla pro chladné zimní cesty. Za zmínku jistě stojí i sedmnácti palcová hliníková kola, telefonování díky Connect Boxu s mikrofonem a SIM kartou a mrtvé úhly za vás pohlídá systém SAM.
Další designovkou a jedním z hlavních konkurentů bude jistě Fiat 500X, který nabídne o jeden naftový i benzínový motor více, další předností je možnost pořídit si pětistovku s pohonem všech kol. V základní výbavě za něj ale zaplatíte o osm tisíc korun víc. Další možností je Mazda CX-3, v jejíž výbavě najdete stejně jako u Cactusu jeden vznětový i zážehový agregát, které ale můžete kombinovat s pohonem 4x4, v základní verzi vás ale vyjde o třicet tři tisíc korun dráže.
Francouzská automobilka CITROËN nabízí celkem 14 modelů, namátkově třeba C4 Cactus, SPACETOURER M, SPACETOURER XL, SPACETOURER BUSINESS M nebo SPACETOURER BUSINESS XL. C4 Cactus patří s délkou 4.17 metru k těm menším, šířka je pak 1.979m, výška 1.48 m. Hodnoty průměrného auta jsou pak 4.36m na délku, 1.92m na šířku a 1.59m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV;crossover”, tedy aut Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších , jako jsou Ford EcoSport, Opel Crossland, Škoda Kamiq, Mazda CX-3, Fiat 500X, Volkswagen T-Cross, Nissan Juke, Suzuki S-Cross nebo DS 3 Crossback.
C4 Cactus se vyrábí v čtyřech různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 1.2 PureTech 130 S&S EAT6 a nejslabší 1.5 BlueHDi S&S 100 MAN6 je rozdíl celkových 23kW (31 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.8l/100km. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 2 od každé.
Dostupná je verze s šestistupňovou automatickou převodovkou 1.2 PureTech 130 S&S EAT6 ve spojení s výbavou FEEL PACK. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální pětistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 125 tisíc. C4 Cactus se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Suzuki nabízí Ignis s motorem 1.2 Dualjet Hybrid za 397900 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 8029Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 84840 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu CITROËN C4 Cactus pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění (průměrná cena C4 Cactus - 8051 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U auta by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. CITROËN C4 Cactus disponuje objemem 348 litrů, resp. 1170 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Logan MCV (573 litrů), Renault Clio (391 litrů), Seat Ibiza (355 litrů), Honda Jazz (354 litrů) nebo Škoda Fabia (330 litrů)
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu C4 Cactus - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Zajímavé je také to, že C4 Cactus disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 73 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 190 - 207 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.1 - 11.1 s |
Série | C4 Cactus (09/14 - 12/17) |
Začátek výroby | 09/2014 |
Začátek výroby modelu | 09/2014 |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1480mm |
Šířka | 1714mm |
Délka | 4170mm |
Rozvor | 2595 mm |
Objem kufru | 348 / 1170 l |
Hmotnost | 1140 - 1255/ 1575 - 1680 Kg |
Poloměr otáčení | 10.9 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4 - 4.8l/100km |
Ve městě | 4.4 - 5.8 l/100km |
Mimo město | 3.1 - 4.3 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 106 g/km |
typ | suvcrossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 80 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Bubnová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 396 900 Kč - 558 900 Kč |
Minimální výbava | FEEL PACK |
Brzděný | 950 - 950 kg |
Nebrzděný | 570 - 625 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 106 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL PACK |
Cena | od 396 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SHINE PACK |
Cena | od 521 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 11.1 s |
Výkon | 73 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL PACK |
Cena | od 433 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SHINE PACK |
Cena | od 558 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí CITROËN C4 Cactus? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Hatchback Citroën C4 Cactus s motorizací 1,2 PureTech si získal své příznivce už proto, že byl označený jako hatchback roku. Zajímavým unikátem jsou na voze gumové prvky označované jako Airbump, které jsou dodávány v různých barvách. Jedinečný je ale i tvar palubní desky, kde na sebe hlavní pozornost strhává především dotykový tablet určený k ovládání. Ostatní pasažéry rozhodně zaujme dostatečně velký prostor pro každého z nich. Celkově lze ocenit i jeho ergonomii, nebo poměrně dobré jízdní vlastní vlastnosti. Stále je však v podstatě klasickým vozem, což ale neznamená, že by většině tuzemských řidičů nevyhovoval. Právě naopak.autozine.cz