Cena od | 674 980 Kč |
Paliva | diesel benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 175 - 201 Km/h |
Spotřeba | 1.6 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 8 - 12.1 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.6 T-GDI Sportage o objemu 1598ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 10.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 182km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Citroënu stát 2.17 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 65 100,00 Kč. Výše zmiňovaný KIA Sportage je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.9l, což v praxi znamená náklady 2.07 Kč na 1km a 61 950,00Kč na 30 tisíc km.
CITROËN C5 Aircross měří 1.69 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.5 metru na délku. Rozvor činí 2.73 metru. Do kufru se vejde 580 litrů nákladu, resp. 1630 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.65 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.52 metru na délku, rozvor činí 2.68m. Objem kufru je 562 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1751 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CITROËN má pohotovostní hmotnost 1.48 tuny, KIA o 78kg více, váží tedy 1.56 tuny.
Název | 1.2 PureTech 130 S&S MAN6 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 230 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 195 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.5 s |
Nejnižší výbava | LIVE PACK |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1688mm |
Šířka | 1859mm |
Délka | 4500mm |
Rozvor | 2730 mm |
Objem kufru | 580 / 1630 l |
Hmotnost | 1483 / 1950 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.2 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52.5 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 740 kg |
Brzděný | 1350 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 675 000 Kč |
Minimální výbava | LIVE PACK |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 188 - 225 km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.5 l |
Zrychlení | 8.9 - 11.8 s |
Výkon | 96 kW - 133 kW |
Cena | 675 000 Kč - 1 100 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 52.5 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE PACK |
Cena | od 675 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 52.5 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 765 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 52.5 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE PACK |
Cena | od 745 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 52.5 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 835 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 085 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CITROËN lze tedy o 1373 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu C5 Aircross oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CITROËN C5 Aircross s motorem 1.2 PureTech na 3 306 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 14 839 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 65 100 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách C5 Aircross v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba