Motor Elektromotor 100 kW / 136 k

Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 134 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 150km/h. Pro srovnání, elektrický motor 40 kWh Nissanu Leaf o objemu 0ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 7.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 144km/h.

Rozměry

CITROËN ë-C4 měří 1.53 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.36 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 380 litrů nákladu, resp. 1250 litrů při sklopených sedačkách. U Nissanu jsou hodnoty následující: 1.54 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.49 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 435 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 790 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CITROËN má pohotovostní hmotnost 1.62 tuny, Nissan o 81kg méně, váží tedy 1.54 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

NázevElektromotor 100 kW / 136 k
Palivoelektřina
Počet válců-
Vstřikováníx
Typ motorux
Počet ventilů-
Maximální otáčky za minutu- RPM
Točivý moment260 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu- RPM
Objem motoru- l
Převodovkaa (1)
Poháněná nápravaFWD
Výkon100 kW
Maximální rychlost150 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.5 s
Nejnižší výbavaLIVE PACK

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1525mm
Šířka1800mm
Délka4360mm
Rozvor2670 mm
Objem kufru380 / 1250 l
Hmotnost1616 / 2000 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná- l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže- l
Emisní normax
CO2- g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný- kg
Brzděný- kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena965 000 Kč
Minimální výbavaLIVE PACK

Motorizace

Elektromotor 100 kW / 136 k
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem0 l
Max. rychlost150 km/h
Zrychlení9.5 s
Výkon100 kW
Točivý moment260 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normax
Nejnižší výbavaLIVE PACK
Cenaod 965 000 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Nissan Leaf
Cena od859 000 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon110 kW - 160 kW
Maximální rychlost144 - 157 Km/h
Spotřeba17 - 17 l/100km
Akcelerace6.9 - 7.9 s
Volkswagen ID.3
Cena od1 183 900 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon150 kW - 150 kW
Maximální rychlost160 - 160 Km/h
Spotřeba14.5 - 14.5 l/100km
Akcelerace7.3 - 7.3 s
CUPRA Born
Cena od1 189 900 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon150 kW - 170 kW
Maximální rychlost160 - 160 Km/h
Spotřeba13 - 16 l/100km
Akcelerace6.6 - 7.3 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Leaf 40 kWh
1 951 Kč
ID.3 ID.3 GO! 150 kW(58 kWh)
1 951 Kč
Born 58 kWh
1 951 Kč
ë-C4 Elektromotor 100 kW / 136 k
1 951 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz CITROËN lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu ë-C4 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Leaf 40 kWh
11 674 Kč
ID.3 ID.3 GO! 150 kW(58 kWh)
11 674 Kč
Born 58 kWh
11 674 Kč
ë-C4 Elektromotor 100 kW / 136 k
11 674 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CITROËN ë-C4 s motorem Elektromotor na 6 903 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 11 242 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Leaf 40 kWh
?
ID.3 ID.3 GO! 150 kW(58 kWh)
?
Born 58 kWh
?
ë-C4 Elektromotor 100 kW / 136 k
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 100kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

Leaf 40 kWh
6 600 Kč
ID.3 ID.3 GO! 150 kW(58 kWh)
?
Born 58 kWh
?
ë-C4 Elektromotor 100 kW / 136 k
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách ë-C4 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Leaf 40 kWh
8 372 Kč
ID.3 ID.3 GO! 150 kW(58 kWh)
?
Born 58 kWh
?
ë-C4 Elektromotor 100 kW / 136 k
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Leaf 40 kWh
?
ID.3 ID.3 GO! 150 kW(58 kWh)
?
Born 58 kWh
?
ë-C4 Elektromotor 100 kW / 136 k
?

* průměrná hodinová sazba