Cena od | 559 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 70 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 172 - 194 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 9.4 - 14 s |
motor o objemu 999ccm a výkonu 153 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200km/h. Pro srovnání, motor 1.5 MHEV Fiatu 500X o objemu 1469ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 9.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 194km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Fordu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Fiat 500X je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Puma měří 1.53 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.21 metru na délku. Rozvor činí 2.59 metru. Do kufru se vejde 456 litrů nákladu, resp. 1216 litrů při sklopených sedačkách. U Fiatu jsou hodnoty následující: 1.58 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.27 metru na délku, rozvor činí 2.57m. Objem kufru je 350 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1000 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.33 tuny, Fiat o 71kg více, váží tedy 1.41 tuny.
Název | 1.0 EcoBoost Hybrid 114kW DSG |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 114 kW |
Maximální rychlost | 200 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.7 s |
Nejnižší výbava | ST-Line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1534mm |
Šířka | 1805mm |
Délka | 4207mm |
Rozvor | 2588 mm |
Objem kufru | 456 / 1216 l |
Hmotnost | 1334 / 1830 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 42 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 665 kg |
Brzděný | 900 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 712 900 Kč |
Minimální výbava | ST-Line |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1 l |
Max. rychlost | 190 - 205 km/h |
Spotřeba | 4.3 - 5.7 l |
Zrychlení | 8.7 - 9.8 s |
Výkon | 92 kW - 114 kW |
Cena | 599 900 Kč - 712 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 210 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 599 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 629 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 210 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 654 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ST-Line |
Cena | od 712 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Puma oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Puma s motorem 1.0 EcoBoost mHEV na 12 338 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 5 807 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 114kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Puma v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba