Motor 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW

motor o objemu 999ccm a výkonu 123 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 191km/h. Pro srovnání, motor 1.4 BoosterJet HYBRID Suzuki Vitara o objemu 1373ccm generuje 127 koní a na stovku zrychlí za 9.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.

Spotřeba motoru 1.0 EcoBoost mHEV

Kombinovaná spotřeba okolo 4.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Fordu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Suzuki Vitara je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.

Rozměry

Ford Puma měří 1.54 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.19 metru na délku. Rozvor činí 2.59 metru. Do kufru se vejde 456 litrů nákladu, resp. 1216 litrů při sklopených sedačkách. U Suzuki jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.17 metru na délku, rozvor činí 2.5m. Objem kufru je 375 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1120 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.28 tuny, Suzuki o 40kg méně, váží tedy 1.24 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Název1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
Palivo
Počet válců3
VstřikováníPřímé vstřikování
Typ motoruTurbo
Počet ventilů4
Maximální otáčky za minutu6000 RPM
Točivý moment210 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu1750 RPM
Objem motoru1 l
Převodovkam (6)
Poháněná nápravaFWD
Výkon92 kW
Maximální rychlost191 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.8 s
Nejnižší výbavaTitanium

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1536mm
Šířka1805mm
Délka4186mm
Rozvor2588 mm
Objem kufru456 / 1216 l
Hmotnost1280 / 1760 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná4.3 l/100km
Ve městě5.1 l/100km
Mimo město3.8 l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže42 l
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný640 kg
Brzděný1100 kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena519 900 Kč
Minimální výbavaTitanium

Motorizace

Přehled motorizací
Palivo
Převodovkaa, m
PohonFWD
Objem1 - 1 l
Max. rychlost190 - 205 km/h
Spotřeba4.3 - 5.7 l
Zrychlení8.7 - 9.8 s
Výkon92 kW - 114 kW
Cena519 900 Kč - 632 900 Kč
Zobrazit přehled motorizací

Rivalové

Suzuki Vitara
Cena od519 900 Kč
Paliva
Převodovkam
PohonFWD
Výkon95 kW - 95 kW
Maximální rychlost190 - 190 Km/h
Spotřeba4.6 - 4.9 l/100km
Akcelerace9.5 - 10.2 s
Fiat 500X
Cena od529 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 96 kW
Maximální rychlost192 - 194 Km/h
Spotřeba5.6 - 5.9 l/100km
Akcelerace9.4 - 10.7 s
Hyundai Bayon
Cena od409 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba5.2 - 5.2 l/100km
Akcelerace10.4 - 13.5 s
Kia Stonic
Cena od399 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba4.7 - 5.6 l/100km
Akcelerace10.4 - 13.5 s
Jeep Renegade
Cena od709 400 Kč
Paliva
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon95 kW - 95 kW
Maximální rychlost191 - 191 Km/h
Spotřeba5.7 - 5.7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
2 059 Kč
500X 1.5 MHEV 130k
2 059 Kč
Bayon 1.0 T-GDI MHEV 88kW
2 059 Kč
Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
2 059 Kč
Renegade 1.5 GSE e-hybrid
2 059 Kč
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
2 059 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Puma oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
7 945 Kč
500X 1.5 MHEV 130k
7 945 Kč
Bayon 1.0 T-GDI MHEV 88kW
7 945 Kč
Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
7 945 Kč
Renegade 1.5 GSE e-hybrid
7 945 Kč
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
7 945 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Puma s motorem 1.0 EcoBoost mHEV na 12 338 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 5 807 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
?
500X 1.5 MHEV 130k
?
Bayon 1.0 T-GDI MHEV 88kW
?
Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Renegade 1.5 GSE e-hybrid
?
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 92kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
9 496 Kč
500X 1.5 MHEV 130k
9 496 Kč
Bayon 1.0 T-GDI MHEV 88kW
?
Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Renegade 1.5 GSE e-hybrid
8 956 Kč
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Puma v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
10 932 Kč
500X 1.5 MHEV 130k
10 932 Kč
Bayon 1.0 T-GDI MHEV 88kW
?
Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Renegade 1.5 GSE e-hybrid
8 932 Kč
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
?
500X 1.5 MHEV 130k
?
Bayon 1.0 T-GDI MHEV 88kW
?
Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Renegade 1.5 GSE e-hybrid
?
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW
?

* průměrná hodinová sazba