Cena od | 702 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 100 kW - 131 kW |
Maximální rychlost | 207 - 235 Km/h |
Spotřeba | 5 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 6.7 - 8.3 s |
Benzínový motor o objemu 1984ccm a výkonu 204 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240km/h. Pro srovnání, benzínový motor MINI COOPER S 5dv. o objemu 1998ccm generuje 176 koní a na stovku zrychlí za 6.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 235km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Volkswagenu stát 1.96 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 58 800,00 Kč. Výše zmiňovaný MINI 5dv. je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.3l, což v praxi znamená náklady 1.86 Kč na 1km a 55 650,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Polo GTI měří 1.43 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4.07 metru na délku. Rozvor činí 2.55 metru. Do kufru se vejde 351 litrů nákladu, resp. 1125 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.43 metru na výšku, 1.73 metru na šířku a 4.04 metru na délku, rozvor činí 2.57m. Objem kufru je 278 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 941 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.36 tuny, MINI o 6kg méně, váží tedy 1.36 tuny.
Název | 2.0 TSI BMT 152kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 152 kW |
Maximální rychlost | 240 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.5 s |
Nejnižší výbava | GTI |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1431mm |
Šířka | 1751mm |
Délka | 4074mm |
Rozvor | 2549 mm |
Objem kufru | 351 / 1125 l |
Hmotnost | 1361 / 1800 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.6 l/100km |
Ve městě | 7.4 l/100km |
Mimo město | 4.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 680 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 749 900 Kč |
Minimální výbava | GTI |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 6.5 s |
Výkon | 152 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GTI |
Cena | od 749 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Polo GTI oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Polo GTI s motorem Polo GTI na 10 176 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 152kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 58 800 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Polo GTI v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba