Cena od | 805 484 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 75 kW - 90 kW |
Maximální rychlost | 175 - 187 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 5.7 l/100km |
Akcelerace | 11.2 - 13.5 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 121 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 TDI 90kW Volkswagenu Caddy California o objemu 1968ccm generuje 121 koní a na stovku zrychlí za 11.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 187km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto MPV od Volkswagenu stát 1.62 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 48 600,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Caddy California je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.7l, což v praxi znamená náklady 1.69 Kč na 1km a 50 760,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Touran měří 1.66 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.53 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 834 litrů nákladu, resp. 1980 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.83 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.5 metru na délku, rozvor činí 2.76m. Objem kufru je 0 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2556 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.59 tuny, Volkswagen o 107kg více, váží tedy 1.7 tuny.
Název | 2.0 TDI 90kW |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3250 RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1600 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 90 kW |
Maximální rychlost | 195 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.8 s |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1659mm |
Šířka | 1829mm |
Délka | 4527mm |
Rozvor | 2786 mm |
Objem kufru | 834 / 1980 l |
Hmotnost | 1589 / 2190 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.5 l/100km |
Ve městě | 5.7 l/100km |
Mimo město | 3.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 58 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 825 900 Kč |
Minimální výbava | Comfortline |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 195 - 209 km/h |
Spotřeba | 4.5 - 5.5 l |
Zrychlení | 9.3 - 10.8 s |
Výkon | 90 kW - 110 kW |
Cena | 768 900 Kč - 905 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 125 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 768 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 817 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 825 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 127 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 905 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Touran oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Touran s motorem 2.0 TDI na 13 347 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 4 798 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 90kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 48 600 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Touran v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Volkswagen si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Touran účtují v průměru 977 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.