Cena od | 998 250 Kč |
Paliva | diesel |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 106 kW - 106 kW |
Maximální rychlost | 185 - 185 Km/h |
Spotřeba | 5.2 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | - - - s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 11.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 183km/h. Pro srovnání, naftový motor BlueHDi 145 S&S Peugeotu Expert o objemu 1997ccm generuje 142 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 185km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto minibus od Volkswagenu stát 2.01 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 60 390,00 Kč. Výše zmiňovaný Peugeot Expert je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.2l, což v praxi znamená náklady 1.72 Kč na 1km a 51 480,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Transporter 6.1 Kombi měří 1.99 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.9 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. 5800 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.94 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 3.28m. Objem kufru je 3061 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 3968 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.94 tuny, Peugeot o 135kg méně, váží tedy 1.81 tuny.
Název | 2.0 TDI 110kW |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3250 RPM |
Točivý moment | 340 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 183 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 11.9 s |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1990mm |
Šířka | 1904mm |
Délka | 4904mm |
Rozvor | 3000 mm |
Objem kufru | 0 / 5800 l |
Hmotnost | 1943 / 2800 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.1 l/100km |
Ve městě | 7.5 l/100km |
Mimo město | 5.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 70 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 167 403 Kč |
Minimální výbava | Krátký rozvor |
Palivo | diesel |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 164 - 203 km/h |
Spotřeba | 5.8 - 6.9 l |
Zrychlení | 9.1 - 15.5 s |
Výkon | 81 kW - 150 kW |
Cena | 1 094 841 Kč - 1 470 443 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 164 km/h |
Zrychlení | 15.5 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 3100 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Cena | od 1 094 841 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 11.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Cena | od 1 167 403 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 12 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Cena | od 1 240 947 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 179 km/h |
Zrychlení | 12.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Cena | od 1 347 354 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Cena | od 1 364 028 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Krátký rozvor |
Cena | od 1 470 443 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Transporter 6.1 Kombi oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Transporter 6.1 Kombi s motorem 2.0 TDI 110kW na 15 415 Kč ročně, což je na poměry o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 60 390 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Transporter 6.1 Kombi v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba