Cena od | 270 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 53 kW - 53 kW |
Maximální rychlost | 160 - 160 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 4.1 l/100km |
Akcelerace | 13.8 - 13.8 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 59 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 14.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 162km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 VTi Peugeotu 108 o objemu 998ccm generuje 71 koní a na stovku zrychlí za 13.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 160km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Volkswagenu stát 1.14 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 34 320,00 Kč. Výše zmiňovaný Peugeot 108 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.1l, což v praxi znamená náklady 1.07 Kč na 1km a 31 980,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen up! 3dv. měří 1.5 metru na výšku, 1.65 metru na šířku a 3.6 metru na délku. Rozvor činí 2.41 metru. Do kufru se vejde 251 litrů nákladu, resp. 959 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.62 metru na šířku a 3.48 metru na délku, rozvor činí 2.34m. Objem kufru je 196 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 780 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 0.98 tuny, Peugeot o 65kg méně, váží tedy 0.92 tuny.
Název | 1,0 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 95 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 44 kW |
Maximální rychlost | 162 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 14.9 s |
Nejnižší výbava | up! |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Městská auta |
Interní označení výrobce |
Výška | 1504mm |
Šířka | 1645mm |
Délka | 3600mm |
Rozvor | 2407 mm |
Objem kufru | 251 / 959 l |
Hmotnost | 980 / 1320 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.4 l/100km |
Ve městě | 5.3 l/100km |
Mimo město | 3.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 35 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 100 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 3 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 275 900 Kč |
Minimální výbava | up! |
Palivo | CNG benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1 l |
Max. rychlost | 162 - 165 km/h |
Spotřeba | 3.1 - 4.4 l |
Zrychlení | 14.9 - 16.6 s |
Výkon | 44 kW - 50 kW |
Cena | 275 900 Kč - 333 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 162 km/h |
Zrychlení | 14.9 s |
Výkon | 44 kW |
Točivý moment | 95 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | up! |
Cena | od 275 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 16.6 s |
Výkon | 50 kW |
Točivý moment | 90 Nm |
Maximální otáčky | 6200 RPM |
Spotřeba | 3.1 l |
Velikost nádrže | 11 l |
CO2 | 84 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | up! |
Cena | od 333 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen up! 3dv. s motorem 1,0 na 40 831 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 22 686 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 44kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (26 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 34 320 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách up! 3dv. v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba