Cena od | 549 990 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 133 kW |
Maximální rychlost | 188 - 222 Km/h |
Spotřeba | 4.2 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 8 - 11.1 s |
Renault Kadjar je odpovědí francouzské automobilky na stále rostoucí poptávku po SUV/Crossoverech. Je založen na Nissanu Qashqai, se kterým sdílí většinu technologií. Je však o něco delší a má také o celkem výrazných 32 litrů větší objem kufru. Nissan má však aktivní ovládání podvozku, které je podle dostupných recenzí citelně pohodlnější a lépe reaguje na výmoly a nerovnosti, které jsou v našem prostředí časté. Recenze ho chválí za velký kufr a celkovou prostornost, stylový design, nízké provozní náklady, dobré řízení a bezpečnostní systémy, naopak se jim nelíbí cena vyšších výbav, která se přibližuje prémiové třídě (Audi Q3) a malá základní výbava. Diskutabilní je také komfort na 19" kolech a podle některých fádní interiér.
Kadjar disponuje sedmipalcovým displejem už v základní výbavě Life, a to v kombinaci s rádiem s bluetooth handsfree, CD přehrávačem, vstupem na USB a 3.5mm jack, které lze ovládat pod volantem. Navigace je pak dostupná za příplatek ve výbavě Zen, standardně pak ve výbavách Intens, Bose a Night&Day. Základní výbavu Life bych nedoporučoval, je možná pouze v kombinaci se základním 96kW motorem a v základu jsou pouze plechové disky místo hliníkových, které nesluší snad žádnému autu. Za příplatek ceníkových 20 tisíc můžete mít výbavu Zen, která mimo zmiňované automatické klimatizace a 17" alu kol nabízí také chromový paket, přední mlhovky, sklopná zrcátka, volič jízdních režimů ALL MODE 4x4-I, manuálně nastavitelnou bederní opěrku a bezklíčkový vstup. Parkovací senzory však lze bohužel pořídit pouze v balíčku předních a zadních, a to za celkem velký příplatek 9000Kč. Automatická klimatizace je pak v kombinaci s dešťovým a světelným senzorem za dalších 12 tisíc.
Pokud byste se nespokojili se základními halogenovými světlomety, bohužel nemáte jinou možnost než připlatit za výbavu Intens, kde je možné za příplatek 19 tisíc objednat LED PURE VISION světlomety. K tomu navíc oproti výbavě Zen je paket s automatickou dvouzónovou klimatizací a dešťovým/světelným senzorem, pack Outdoor (zatmavená zadní okna, střešní lišty), pack Variabilita (sklopná zadní sedadla One Touch (Easy Break – manuální), sedadlo řidiče a spolujezdce manuálně nastavitelné v 6 směrech , sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou, sedadlo spolujezdce sklopné), ozdobné lišty na předních dveřích, kombinace látkového čalounění s koženkou, air quality senzor, zadní středová loketní opěrka s držákem na kelímky a hlavně velmi dobrý multimediální a navigační systém Renault R-Link se spoustou funkcí (aktuální dopravní situace, hlasové ovládání, online aplikace).
Pro příznivce muziky je tu pak výbava Bose s 8 reproduktory včetně subwooferu, zvukového procesoru a ekvalizéru, budete se však muset spokojit pouze s lepící sadou, subwoofer totiž zabírá místo rezervy. Nakonec je tu nejvyšší výbava Night&Day, která je 150 tisíc nad základní a ve které dostanete oproti Intens černočervené devatenáctipalcové disky, kožené čalounění, LED světlomety Pure Vision bez příplatku, volant potažený kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a vyhřívání předních sedadel.
Renault Kadjar patří do skupinového označení “Nižší střední třída”, kam patří například také Subaru XV, Volvo V40, Suzuki S-Cross, BMW Řada 1 nebo Škoda Rapid. Aktuální generace je označována jako Kadjar RFE a začala se vyrábět v červnu 2015.
Francouzská automobilka Renault nabízí celkem 20 modelů: Kadjar, Captur, Clio GT, Mégane R.S. nebo Kangoo. Kadjar patří s délkou 4.449 metru k těm větším, šířka je pak 2.058m, výška 1.607 m. Hodnoty průměrného crossoveru jsou pak 4.22m na délku, 1.92m na šířku a 1.58m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “crossover”, tedy aut s kombinací více druhů karosérií (nejčastěji SUV+MPV). Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších crossoverů, jako jsou Peugeot 2008 GT line, Peugeot 2008 nebo Renault Captur.
Kadjar se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější Energy TCe 165 a nejslabší Energy dCi 110 EDC je rozdíl celkových 39kW (52 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 2.2l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 4 provedeních o výkonech 109 nebo 129 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 9.9 sekundy a tachometr se zastaví až na 205km/h. Nutno zmínit, že oproti benzínovým motorizacím se udávaná spotřeba nejslabšího dieselu liší pouze o 1.8l/100km, peněžní úspora na palivu tedy úplně neodůvodňuje vyšší ceníkovou cenu dieselu o 115 tisíc Kč (úspora na palivu by se vám vrátila až po najetých 236 626 km).
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Zen.Vůz Renault Kadjar lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi Energy dCi 130 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 155 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 12034Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 127140 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Renault Kadjar pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena Kadjar - 11239 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.
U crossoveru by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Renault Kadjar disponuje objemem 472 litrů, resp. 1478 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Volkswagen Caddy Maxi (1350 litrů), CITROËN BERLINGO MULTISPACE (1350 litrů), Peugeot Expert (1172 litrů), Fiat DOBLO COMBI XL (1050 litrů) nebo Fiat TALENTO PANORAMA (1000 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 20cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 18,0 stupňů, vzadu je to až 28,0 stupňů. Přechodový úhel je pak není známo stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky není známom.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Renault Kadjar tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2015 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 81%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 81%, bezpečnost dospělých 89%, bezpečnost chodců 74%, asistenční systémy 71 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Kadjar - otočí se na 10,72 m, což je velmi dobrý údaj.
Kadjar také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 780 zákazníků, z toho 71% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 66. nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2017 se prodalo 37 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Fiatu 500X (37 kusů), Fordu C-MAX (38 kusů), Audi A6 AVANT (38 kusů), Audi Q7 (38 kusů) nebo Suzuki IGNIS (36 kusů). Vyloženě mezi vozy s karoserií crossover je tento vůz Renault na třetím místě.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 189 - 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.3 - 11.7 s |
Série | Kadjar |
Začátek výroby | 01/2019 |
Začátek výroby modelu | 01/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1613mm |
Šířka | -mm |
Délka | 4489mm |
Rozvor | 2646 mm |
Objem kufru | 472 / 1478 l |
Hmotnost | 1408 - 1707/ 1889 - 2139 Kg |
Poloměr otáčení | 10.72 |
Světlá výška | 200 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.3 - 6.1l/100km |
Ve městě | 4.5 - 7.5 l/100km |
Mimo město | 4.2 - 5.3 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 135 g/km |
typ | suvcrossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 72 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | - |
Cena | 539 900 Kč - 741 900 Kč |
Minimální výbava | ZEN |
Brzděný | 1350 - 1800 kg |
Nebrzděný | 700 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 135 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 539 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 139 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EDITION |
Cena | od 579 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 133 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EDITION |
Cena | od 611 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 137 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 676 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 11.7 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 574 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EDITION |
Cena | od 646 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.7 l |
Max. rychlost | 197 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 136 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 741 900 Kč |