Segment středních SUV je velmi nabitý a oblíbený, svého zástupce tu tak má i Renault. Není to ale jeho úplně původní model, je totiž odvozený od Nissanu Qashqai, se kterým sdílí i základ techniky.

Segment středních SUV je velmi nabitý a oblíbený, svého zástupce tu tak má i Renault. Není to ale jeho úplně e původní model, ale je odvozený od Nissanu Qashqai, se kterým sdílí techniku. Že je tu Qasqai déle je poznat i na jeho prodejích - zatímco právě Nissan se za minulý rok v ČR těsně nevešel do TOP 10 nejprodávanějších aut, Kadjar se musel spokojit s umístěním okolo 90. místa.

Když se podíváme na oficiální prezentaci, tak na prvních řádcích jsou jako výhody prezentována třeba anténa ve tvaru žraločí ploutve, LED světlomety, USB přípojky nebo 7” dotyková obrazovka, což na rok 2019 může působit přinejmenším úsměvně. Na druhou stranu ale nabídne ověřenou techniku a skvěle fungující 4x4, i když tedy jen v kombinaci se silnější naftou, kterou jsme ale na test ale neměli - v našem motorovém prostoru tepal benzínový čtyřválec o objemu 1.3 litru a výkonu 160 koní, spojený s šestistupňovým manuálem. Pro SUV je to dle mého trochu nezvyklá kombinace, ale koneckonců proč ne, příplatek za automat je ve výbavě Edition celkem tučných 87 tisíc, u Intens se to pak snižuje na 52 tisíc Kč.

Motor je to ale velmi dobrý - svižný a relativně úsporný, ale hlavně velmi tichý - prakticky o něm nevíte a chováním rozhodně nepřipomíná něco, co by mělo mít objem pouze 1.3 litru. Ono i celkové naladění auta je spíše na komfortnější a laxnější jízdu, i když tedy podvozek by mohl být o něco měkčí, o tom žádná. Spotřeba se pohybovala okolo sedmi litrů, což si myslím je naprosto adekvátní.

Pojďme se podívat do interiéru - ten je opravdu hezky zpracovány, jsou použity kvalitní materiály a oproti konkurenci v podobné cenové hladině si myslím, že je Kadjar na špičce. Měkčené plasty, prošívané čalounění i dostatek úložných prostorů zpříjemňuje každodenní ježdění, v autě se tak cítíte jako doma. Nicméně dojem z interiéru alespoň pro mě absolutně zabíjí použitelnost a intuitivita ovládání funkcí vozu. Třeba tempomat se ovládá na volantu, alespoň tedy kromě jeho zapnutí. To by sice člověk očekával na neobsazeném tlačítku na volantu, které zde přebývá, ale není tomu tak. Místo toho se zapíná v oblasti ruční brzdy, kde bych ho hledal asi jako na posledním místě. Ještě lépe schované je ale vyhřívání sedaček - to je pod loketní opěrkou, kterou když vysunete, tak ovládání vyhřívání nemáte šanci nalézt - ideální na to si udělat v létě srandu ze spolujezdce, ale praktické to příliš není.

Kadjar má také digitální přístrojový štít, kterého jsem jinak velkým příznivcem. V případě Kadjaru ale bohužel nedokáže zobrazit stejné množství informací, jako štít analogový s digitálním palubním počítačem. Kromě rychlosti a otáček si zde můžete přepínat mezi několika režimy, ale třeba spotřebu a zároveň počet najetých kilometrů tam najednou nedostanete. Digitální je i ukazatel teploty vody i stav palivoměru, což by mi v zásadě nevadilo - nesměl by ale Kadjar od cca 80 kilometrů dojezdu přestat dojezd ukazovat - pokud si toho nevšimnete včas, nemáte vůbec žádnou šanci poznat, kolik ještě máte paliva v nádrži. Opravdu nechápu, komu toto přišlo jako dobrý nápad.

Abych ale jen nekritizoval, tak systém R-Link je poté, co si na něj zvyknete vlastně docela dobrý a moderní - zvládne vše, co potřebujete, má i obstojnou navigací a propojení s mobilním telefonem pomocí Carplay/Android Auto.

Veskrze pozitivní je i situace od první řady sedadel směrem vzad - na zadních sedačkách je celkem dost místa, a to překvapivě jak na kolena, tak i na hlavu, i když samozřejmě prostřední sedadlo není zcela plnohodnotné. Oproti Qashqai se dají zadní sedadla sklopit jednoduše pomocí páčky v kufru, což se může zdát jako maličkost, ale reálně to je velmi pohodlné. Pohodlné je také nakládání věcí, jelikož hrana kufru je standardně zarovnaná s dnem, pod kterým pak najdeme další úložné prostory. Dno kufru je rozdělené na dvě části, jejichž víka lze použít také jako přepážky a kufr tak rozdělit, aby zde věci nelítaly - nad tímto někdo opravdu přemýšlel, protože je to velmi praktické, ať už na umístění nákupu, který tak nemusíte dávat za přední sedadla, až po schování laptopu pod dvojitou podlahu, když už ho musíte nechat v autě. V kufru je také několik úchytů na umístění sítě či jiného zafixování nákladu - co se tedy týče vnitřního prostoru a převážení věcí, je Kadjar ideální volbou.

Závěr

Upřímně - nadšence do digitálních technologií tohle auto asi příliš nezaujme. To ale samozřejmě není jeho cílová skupina, kterou budou spíše nenároční řidiči, kteří ocení komfort, vyšší posez a jednoduchost provozu vozidla - a to Kadjar dokonale splňuje. Navíc nabídne skvěle uspořádaný vnitřní prostor a je předurčen pro jednoduché převážení věcí,  navíc ani cestující na zadních sedačkách se nebudou trápit i při delších výletech. Motor se k autu dokonale hodí - je nezákeřný, zrychluje lineárně a poskytuje dostatečnou dynamiku. Asi bych volil spíše verzi s automatem, ale to je otázkou osobních preferencí.

Související: Recenze - Nissan Qashqai - svět potřebuje normální SUV

Publikováno 06.05.2019, autor: , recenzovaný vůz Renault Kadjar

Videa

Renault Kadjar 160 GPF SUV - TEST - 2019 - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
New 2018 Renault Kadjar 1,6 dCi 4x4 | Off-road Driving footage -
New 2018 Renault Kadjar Walkaround | Exterior, interior -

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost189 - 210 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.3 - 11.7 s

Model

SérieKadjar
Začátek výroby06/2015
Začátek výroby modelu11/2016
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1613mm
Šířka1836mm
Délka4489mm
Rozvor2646 mm
Objem kufru472 / 1478 l
Hmotnost1408 - 1606/
1889 - 1978 Kg
Poloměr otáčení10,72 m
Světlá výška200 mm
Přední nájezdový úhel18,0 stupňů
Zadní nájezdový úhel28,0 stupňů
Přechodový úhelnení známo
Stoupavostnení známo
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná 4.6 - 6.1l/100km
Ve městě5.3 - 7.5 l/100km
Mimo město4.2 - 5.3 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2135 g/km

Karoserie

typsuvcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena529 900 Kč -
656 900 Kč
Minimální výbavaZEN

Přívěs

Brzděný1350 - 1500 kg
Nebrzděný700 - 750 kg

Rivalové

Opel Grandland X
Cena od548 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost188 - 222 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.7 l/100km
Akcelerace10.9 - 11.1 s
Mitsubishi ASX
Cena od504 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon86 kW - 86 kW
Maximální rychlost183 - 183 Km/h
Spotřeba6.3 - 6.3 l/100km
Akcelerace11.5 - 11.5 s
Peugeot 3008
Cena od565 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 130 kW
Maximální rychlost188 - 192 Km/h
Spotřeba4 - 5.1 l/100km
Akcelerace10.8 - 10.8 s
Mitsubishi Eclipse Cross
Cena od579 650 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon120 kW - 120 kW
Maximální rychlost200 - 205 Km/h
Spotřeba6.6 - 7 l/100km
Akcelerace9.8 - 10.3 s

Motorizace

TCe 140 GPF
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.3 l
Max. rychlost203 km/h
Spotřeba5.9 l
Zrychlení10.4 s
Výkon103 kW
Cenaod 529 900 Kč
Zobrazit motorizaci
TCe 160 GPF
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.3 l
Max. rychlost210 km/h
Spotřeba6.1 l
Zrychlení9.9 s
Výkon117 kW
Cenaod 569 900 Kč
Zobrazit motorizaci
TCe 160 EDC GPF
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.3 l
Max. rychlost210 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení9.3 s
Výkon117 kW
Cenaod 656 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Blue dCi 115
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost189 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení11.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 629 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Renault Kadjar? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuAkční nabídky (19)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
2 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 201810 201811 201812 20181 20192 20193 2019 20406080100120

Statistika barev

Barvy vycházejí z dat MDČR o prodejích nových vozidel a jsou zařazeny podle unifikovaného vzorníku - mohou tak sdružovat i více nabízených barev.

červená
39.1% (204 kusů)
bílá
18.6% (97 kusů)
modrá
17.6% (92 kusů)
hnědá
8.6% (45 kusů)
černá
8.4% (44 kusů)
šedá (stříbrná)
5.7% (30 kusů)
červená-základní
1.1% (6 kusů)
zelená
0.4% (2 kusů)
šedá-základní
0.2% (1 kusů)
červená-metal
0.2% (1 kusů)

Galerie

 
0
Porovnávač
TOPlist