Renault Koleos Initiale Paris - francouz jak má být

Nejen do srovnávacího testu nám dorazil Renault Koleos, největší SUV francouzské značky. Nabízí kromě praktického tvaru s obrovským vnitřním prostorem i bohatou výbavu a interiér, na kterém se na pohled nešetřilo. Jak je tento kolos praktický pro každodenní městský provoz a nejen to jsme zjišťovali v testu.

První oťukávání

Už sám o sobě vůz působí na první pohled honosně, naši verzi pak podtrhuje nejvyšší výbava Initiale Paris, která díky ozdobným chromovaným prvkům ještě dodává na majestátnosti - vozu si na silnici prostě všimnete, a to i v relativně nevýrazné stříbrné barvě. Překvapuje mě ale i interiér, který jsem zatím znal pouze z fotek. Ten totiž reálně působí ještě lépe - oproti podobným vozům se mi nepodařilo najít jediný kus, na kterém by se šetřilo. Sedačky jsou “po americku” velké a baculaté, mají velkorysé tvarovatelné hlavové opěrky, to vše vyvedené v poctivé kůži. Domimantou kabiny je pak obrovský středový panel mezi řidičem a spolujezdcem, který nabízí kromě velkorysé loketní opěrky i prakticky bezedné úložné prostory.


Jízda

Po nastartování nás uvítá pěkně odhlučněný naftový motor s označením Energy dCi 175 4x4, kombinovaný s CVT převodovkou. Musím ale přiznat, že s kolegy jsme měli trochu problém identifikovat, že se jedná právě o CVT, což je samo o sobě obecně asi největší pochvala, jakou může variátor dostat. Ani po několika jízdách se nedokážu úplně zbavit toho “amerického” pocitu, který znám Jeepů a jím podobných. Jízda je totiž pěkně plavná a nerovnosti podvozek řeší spíše zhoupnutím než bouchnutím a pocitově vás tak vůz pěkně izoluje od okolního světa. Za volantem tak panuje absolutní klid, příznačné označení nižší výbavy “Zen” si myslím mé pocity za volantem plně vystihuje.

Pokud se ale oprostíme od meditace, Koleos za to umí i docela vzít, samozřejmě ale v limitech CVT a své váhy 1,7 tuny. Rychlejší dálniční tempo mu nedělá problém, stejně tak ani svižnější jízda kdekoliv jinde, i když tedy vůz k tomu nesvádí ani trochu. Lehce vyšší je pak spotřeba, která se nejspíše ani těm klidnějším řidičům nepodívá pod osm litrů. Vzhledem k tomu, že sedíme v autě přibližně za milion korun bych to ale jako tak velký problém neviděl.

Technologie a výbava

Koleos je už sám o sobě velmi dobře vybavený vůz, už v prvním výbavovém stupni najdeme třeba hands-free kartu pro přístup do vozu, dvouzónovou klimatizaci nebo navigaci, výbava “Initiale Paris” jde ale samozřejmě ještě o pomyslný stupínek výše - audio Bose Surround Sound System s 12 reproduktory je zde již bez příplatku, stejně tak i třeba elektrické ovládání víka zavazadelníku nebo krásná 19 palcová kola, dostupná výhradně pro tento výbavový stupeň. Osobně tento krok automobilky velmi oceňuji - výbava Initiale Paris i díky tomu působí opravdu exkluzivně.

Zábavu na palubě pak zabezpečuje 8.7 palcový displej, který je zde tradičně pro Renault umístěn horizontálně. Při přechodu z vozu jiné značky je zde kvůli tomu logika ovládání dost odlišná, ale zvyknout si jde celkem rychle, místy je i displej na výšku výhodou, protože jsou všechny prvky na displeji řidiči blíž. Trochu problematické je ale zobrazení MirrorLinku, který na to nebyl připravený a zobrazoval se tak pouze v nízkém pruhu uprostřed displeje. To se ale má po posledním updatu R-Linku změnit (minimálně při použití CarPlay) a zobrazení pak bude spíše čtvercové, což třeba použití map výrazně zlepší. I když nepatřím k tém, co vyžadují hardwarové ovládání hlasitosti kolečkem, tak v případě Koleosu jsem si nutně musel zvyknout na ovládání na volantu - hlasitost se totiž jinak ovládá pomocí dotykových tlačítek bez odezvy, navíc umístěných na straně spolujezdce, takže ovládání za jízdy je nemyslitelné.

Lehkou výtku pak mám k umístění tlačítek pod displejem - tlačítko nejblíže k řidiči spouští odvětrávání sedaček řidiče, kdežto tlačítko nejblíže ke spolujezdci naopak výhřev sedačky spolujezdce, přičemž ikonky nejsou až zas tak odlišné, jak by se na první pohled mohlo zdát a v létě tak lze spolujezdce celkem nepříjemně překvapit. Celá tato řada tlačítek je celkově zvláštní - největší prostor zabírá tlačítko Eco, které ale není ani umístěné na střed, i když dle mého by posunutí o jedno tlačítko doprava nic nebránilo, navíc kdyby nebylo tak velké, tak by se sem vešla i některá tlačítka umístěná vlevo pod volantem.

Ovládání klimatizace probíhá pomocí koleček, ta ale samo o sobě žádnou teplotu neukazují, odezvu vidíte jen a pouze na displeji, za to ale díky vertikálnímu uspořádání displeje prakticky pořád. Řadu informací pak zvládne Koleos zobrazit i na budících, které jsou takové polodigitální - ukazatele teploty vody a stavu nádrže zabezpečují relativně velké analogové budíky a mezi nimi je umístěn digitální displej, který informuje o provozních funkcích vozidla. Abych nezapomněl - skvělé jsou i LED Pure Vision světlomety, které dostanete již od druhého výbavového stupně. Pochvalu si zaslouží i výrazná zadní světla, která jsou vždy LED a skvěle doplňují přední denní svícení ve tvaru “C”.

Závěr

Většina SUV, ve kterých jsem poslední dobou jel, jsou nastavena zbytečně tvrdě a možná až zbytečně sportovně (i když to samozřejmě název SUV vyžaduje). Francouzské SUV ale pochopilo, že Nurburgring jeho domovem nebude, za to ale bude často jezdit dlouhé trasy, kde posádka ocení spíše relax a možnost odpočinku než vteřiny, o které dorazí rychleji. A tím si mě Koleos opravdu získal.

Publikováno 25.03.2019, autor: , recenzovaný vůz Renault Koleos

hodnocení: 97%

Další informace o modelu Koleos

Renault Koleos patří do skupinového označení “Střední třída”, kam patří kupříkladu také Volvo S60, BMW Řada 3 Gran Turismo, Infiniti Q50, Volkswagen Passat nebo Mitsubishi Outlander. Současná generace je označována jako Koleos (II) RZG a začala se vyrábět v červnu 2017.

Francouzská automobilka Renault nabízí dohromady 18 modelů: Koleos, Kadjar, Trafic, Alaskan nebo Captur. Koleos patří s délkou 4.673 metru k těm větším, šířka je pak 2.063m, výška 1.667 m. Rozměry průměrného SUVčka jsou pak 4.73m na délku, 1.96m na šířku a 1.69m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy automobilů kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s parametry dalších SUVček, jako jsou Volkswagen Tiguan Allspace, Seat Tarraco, Škoda Kodiaq Sportline nebo Škoda Kodiaq.

Koleos se vyrábí v dvou různých motorizacích.

Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou ZEN.Vůz Renault Koleos lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi Energy dCi 175 4x4 X-Tronic a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 55 tisíc Kč.

Koleos - financování a leasing

Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 16181Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 170960 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Renault Koleos pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.

U SUVčka je často pro zákazníky důležitý i objem kufru. Renault Koleos disponuje objemem 498 litrů, resp. 1706 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN JUMPER KOMBI 2015 (4500 litrů), Renault Trafic Passenger Combi Van 2014 (3200 litrů), CITROËN Jumpy (2625 litrů), CITROËN Jumpy 2016 (2625 litrů) nebo Volkswagen Caddy Kombi Maxi 2015 (1650 litrů)

Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Renault Koleos tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2017 (kategorie “Large Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 79%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - asistenční systémy 75%, bezpečnost dospělých 90%, bezpečnost dětí 79%, bezpečnost chodců 62 %.

Videa

RENAULT KOLEOS SUV 2017 - GARAZ.TV - Rasto Chvala - Rasto Chvála GARAZ.TV
New Renault Koleos 2017 Initiale Paris | Official driving footage - Autaživě.cz
New Renault Koleos 2,0 dCi Walkaround | Exterior, interior - Autaživě.cz
RENAULT KOLEOS 2017 SUV - prvá jazda TopSpeed.sk - topspeedsk
New Renault Koleos 4x4 | Road, Off road driving footage - Autaživě.cz
2018 Renault Koleos Energy dCi 175, 4K POV TEST: Pořádný kus auta! - Roadblog.cz
Test Renault Koleos 2,0 dCi 4x4 | Elegantní a schopné SUV - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodiesel
Převodovkaa
Poháněná nápravaFWD
Výkon130 kW - 130 kW
Maximální rychlost201 - 202 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.3 - 9.5 s

Model

SérieKoleos (II)
Začátek výroby06/2017
Začátek výroby modelu07/2018
Třída vozidlaStřední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1667mm
Šířka1843mm
Délka4673mm
Rozvor2705 mm
Objem kufru498 / 1706 l
Hmotnost1660 - 1747/
2300 - 2300 Kg
Poloměr otáčení11,4 m
Světlá výška210 mm
Přední nájezdový úhel18,8 stupně
Zadní nájezdový úhel25,6 stupně
Přechodový úhelnení známo
Stoupavostnení známo
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná 5.4 - 5.8l/100km
Ve městě5.8 - 6.1 l/100km
Mimo město5.2 - 5.7 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2143 g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy80 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceElektronická kontrola stability plus
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena799 900 Kč -
854 900 Kč
Minimální výbavaZEN

Přívěs

Brzděný1650 - 1650 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

Volkswagen Tiguan Allspace
Cena od774 900 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost198 - 210 Km/h
Spotřeba5 - 5.9 l/100km
Akcelerace8.6 - 9.9 s
Seat Tarraco
Cena od769 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost198 - 211 Km/h
Spotřeba4.9 - 7.3 l/100km
Akcelerace8 - 9.8 s
Škoda Kodiaq Sportline
Cena od856 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost197 - 198 Km/h
Spotřeba5 - 6.9 l/100km
Akcelerace9.7 - 9.8 s
Škoda Kodiaq
Cena od681 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost194 - 210 Km/h
Spotřeba5 - 6.9 l/100km
Akcelerace8.6 - 10 s

Motorizace

Energy dCi 175 4x2 X-Tronic
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost202 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení9.3 s
Výkon130 kW
Cenaod 799 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Energy dCi 175 4x4 X-Tronic
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost201 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení9.5 s
Výkon130 kW
Cenaod 854 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Renault Koleos? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuAkční nabídky (7)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
1 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 201810 201811 201812 20181 20192 2019 51015202530

Výbava

Základní (dCi 130 Life)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Asistent brzdění v zatáčkách (CBC)
  • Světelný senzor
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (dCi 175 Initiale Paris 4WD X-tronic)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Asistent brzdění v zatáčkách (CBC)
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Křižovatkový asistent
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Příplatková (dCi 175 Initiale Paris 4WD X-tronic)

  • Aktivní parkovací asistent
  • Metalická barva

Galerie

 
0
Porovnávač
TOPlist