Cena od | 609 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 184 - 206 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 9.9 - 11.3 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 202km/h. Pro srovnání, naftový motor 1.5 BlueHDi EAT8 Citroënu C4 o objemu 1499ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 10.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 206km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto hatchback od Volkswagenu stát 1.16 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 34 650,00 Kč. Výše zmiňovaný CITROËN C4 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 3.8l, což v praxi znamená náklady 1.25 Kč na 1km a 37 620,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Golf měří 1.49 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.28 metru na délku. Rozvor činí 2.62 metru. Do kufru se vejde 381 litrů nákladu, resp. 1237 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.36 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 380 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1250 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.38 tuny, CITROËN o 19kg více, váží tedy 1.4 tuny.
Název | 2,0 TDI 85kW |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1600 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 202 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.2 s |
Nejnižší výbava | Life |
Série | Golf (VIII) |
Začátek výroby | 12/2019 |
Začátek výroby modelu | 12/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1491mm |
Šířka | 1789mm |
Délka | 4284mm |
Rozvor | 2619 mm |
Objem kufru | 381 / 1237 l |
Hmotnost | 1380 / 1880 Kg |
Poloměr otáčení | 10.9 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 3.5 l/100km |
Ve městě | 4 l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | 5.42 l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 91 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 690 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 674 900 Kč |
Minimální výbava | Life |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 2 l |
Max. rychlost | 202 - 238 km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.8 l |
Zrychlení | 7.1 - 10.2 s |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Cena | 608 900 Kč - 964 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 106 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 608 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 632 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 110 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 656 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 688 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 848 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 91 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 674 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 721 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 844 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 742 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 107 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 776 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 295 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 837 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI BMT na 13 677 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 4 468 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 34 650 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Golf v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Golf může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 676 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 225/45 R17 za model Dunlop SP Sport MAXX RT to je 9 000 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Golf: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 17ti palcovými (225/45 R17 - Goodyear Efficientgrip) pak na 12 896 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Volkswagen si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Golf účtují v průměru 932 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.