Cena od | 1 400 100 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 135 kW - 260 kW |
Maximální rychlost | 213 - 250 Km/h |
Spotřeba | 5.8 - 9 l/100km |
Akcelerace | 4.8 - 8.4 s |
Naftový motor o objemu 2967ccm a výkonu 282 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240km/h. Pro srovnání, naftový motor X4 M40d BMW X4 o objemu 2993ccm generuje 322 koní a na stovku zrychlí za 4.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Audi stát 2.68 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 80 400,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW X4 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.4l, což v praxi znamená náklady 2.56 Kč na 1km a 76 800,00Kč na 30 tisíc km.
Audi Q5 měří 1.66 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.68 metru na délku. Rozvor činí 2.82 metru. Do kufru se vejde 520 litrů nákladu, resp. 1520 litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.62 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.75 metru na délku, rozvor činí 2.86m. Objem kufru je 525 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1430 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.01 tuny, BMW o 40kg méně, váží tedy 1.97 tuny.
Název | 50 TDI quattro |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 620 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 210 kW |
Maximální rychlost | 240 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 s |
Nejnižší výbava | Q5 |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1662mm |
Šířka | 1893mm |
Délka | 4682mm |
Rozvor | 2819 mm |
Objem kufru | 520 / 1520 l |
Hmotnost | 2010 / 2645 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.7 l/100km |
Ve městě | 8.4 l/100km |
Mimo město | 5.7 l/100km |
Reálná ~ | 8.5 l/100km |
Velikost nádrže | 65 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2400 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 562 900 Kč |
Minimální výbava | Q5 |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 213 - 240 km/h |
Spotřeba | 1.8 - 7.2 l |
Zrychlení | 5.3 - 9 s |
Výkon | 120 kW - 210 kW |
Cena | 1 340 900 Kč - 1 819 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 7.2 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 469 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 340 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 389 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 562 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 239 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 1.8 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 560 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 239 km/h |
Zrychlení | 5.3 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 1.8 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S Line |
Cena | od 1 819 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Q5 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi Q5 s motorem 50 TDI quattro na 6 903 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 11 242 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 210kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (40 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 80 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Q5 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Q5 může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 20ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 9 136 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/65 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip SUV 11 832 Kč, u větších 255/45 R20 za model Goodyear Excellence to je 20 968 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Q5: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop SP WINTER SPORT 3D s 17ti palcovými disky (235/65 R17) vás vyjde na 12 412 Kč, s 20ti palcovými (255/45 R20 - GoodYear Efficientgrip SUV) pak na 24 488 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Q5 účtují v průměru 1491 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.