Cena od | 484 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 213 kW |
Maximální rychlost | 197 - 250 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 6.5 l/100km |
Akcelerace | 6 - 10.9 s |
Aktuální generace tohoto hatchbacku je označována jako Mégane (IV) R.S. RFB a začala se vyrábět v dubnu 2018. Francouzská automobilka Renault nabízí celkem 18 modelů, namátkově třeba Megane R.S., Clio, Zoe, Mégane nebo Alaskan. Megane R.S. patří s délkou 4.364 metru k těm menším, šířka je pak 1.875m, výška 1.435 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.11m na délku, 1.89m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou CUPRA Leon, Volkswagen Golf GTI, Peugeot 308 GTi, Hyundai i30 N Fastback, Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Clubsport, Hyundai i30 N, BMW Řada 1 nebo Mercedes-Benz A.
Megane R.S. se vyrábí v čtyřech různých motorizacích.Pokud preferujete benzínové motory, z nabízených motorizací budete nadšeni - Megane R.S. je totiž dostupný pouze s agregáty spalující benzín. Ke koupi jsou ve výkonech 275 nebo 296 koní. Nejostřejší z nich (Trophy 300) dosahuje maximální rychlosti 260km/h a na stovku se dostane na 5.7 sekundy.
Dostupná je verze s šestistupňovou automatickou převodovkou TCe 280 EDC ve spojení s výbavou R.S,. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 52 tisíc. Megane R.S. se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba americká automobilka Jeep nabízí Renegade s motorem 2.0 Mjet za 859900 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 17356Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 183360 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Renault Megane R.S. pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Renault Megane R.S. disponuje objemem 384 litrů, resp. 1247 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN SPACETOURER BUSINESS M (1556 litrů), Peugeot Traveller (1556 litrů), SsangYong Rexton (1051 litrů), Dacia Dokker (800 litrů) nebo Volkswagen Touran (743 litrů)
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 205 kW - 221 kW |
Maximální rychlost | 255 - 260 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 - 5.8 s |
Série | Mégane (IV) R.S. |
Začátek výroby | 04/2018 |
Začátek výroby modelu | 04/2018 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1435mm |
Šířka | -mm |
Délka | 4364mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 384 / 1247 l |
Hmotnost | 1494 - 1535/ 1899 - 1931 Kg |
Poloměr otáčení | 11.1 |
Světlá výška | 145 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.9 - 8l/100km |
Ve městě | 8.4 - 10.4 l/100km |
Mimo město | 6 - 6.7 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 155 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 80 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 858 000 Kč - 1 010 000 Kč |
Minimální výbava | R.S, |
Brzděný | - - - kg |
Nebrzděný | - - - kg |
Cena od | 858 000 Kč |
Paliva | benzín |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.8 l |
Max. rychlost | 255 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 205 kW |
Točivý moment | 390 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S, |
Cena | od 858 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.8 l |
Max. rychlost | 255 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 205 kW |
Točivý moment | 390 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 169 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S, |
Cena | od 910 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.8 l |
Max. rychlost | 260 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 183 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S. TROPHY |
Cena | od 958 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.8 l |
Max. rychlost | 260 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 7.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 176 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S. TROPHY |
Cena | od 1 010 000 Kč |
Hlavní změnou z pohledu designu jsou nové světlomety, které sice vypadají lépe, ale svými vlastnostmi lehce zaostávají. To je naštěstí jediné negativum a tak Renault Mégane RS Cup jasně ukazuje, že pokud jde o ovladatelnost, a sportovní stránku, je ve své třídě auto stále jedním z nejlepších. I díky zážehovému dvoulitru s výkonem celých 195 kW. Jasná jistota toho, že se s vozem jeho řidič nudit nebude. Pochopitelně nelze očekávat ani přílišnou praktičnost, což je také jeden z faktorů, kterými se auto liší od konkurence. Když má být sportovní, tak se vším všudy. A je vidět, že se to automobilce skutečně povedlo.autozine.cz