Cena od | 735 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 110 kW - 176 kW |
Maximální rychlost | 198 - 228 Km/h |
Spotřeba | 5 - 8.1 l/100km |
Akcelerace | 6.7 - 9.9 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 197 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 213km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 TDI BMT 4MOTION Volkswagenu Tiguan Allspace o objemu 1968ccm generuje 188 koní a na stovku zrychlí za 8.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 210km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Škody stát 1.33 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 39 750,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Tiguan Allspace je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.9l, což v praxi znamená náklady 1.48 Kč na 1km a 44 250,00Kč na 30 tisíc km.
Škoda Kodiaq měří 1.66 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.7 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 650 litrů nákladu, resp. 2065 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.67 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.7 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 700 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1775 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Škoda má pohotovostní hmotnost 1.75 tuny, Volkswagen o 59kg více, váží tedy 1.81 tuny.
Název | 2,0 TDI 147 kW DSG 4x4 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 147 kW |
Maximální rychlost | 213 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.6 s |
Nejnižší výbava | Style |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1660mm |
Šířka | 1882mm |
Délka | 4699mm |
Rozvor | 2791 mm |
Objem kufru | 650 / 2065 l |
Hmotnost | 1746 / 2369 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.3 l/100km |
Ve městě | 6.4 l/100km |
Mimo město | 4.7 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 60 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 140 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 082 900 Kč |
Minimální výbava | Style |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 194 - 213 km/h |
Spotřeba | 5 - 5.9 l |
Zrychlení | 7.6 - 9.8 s |
Výkon | 110 kW - 147 kW |
Cena | 716 900 Kč - 1 082 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 134 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 716 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 135 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 766 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 131 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 816 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 194 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 145 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 938 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 140 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 1 082 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Škoda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Kodiaq oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Škoda Kodiaq s motorem 2,0 TDI DSG 4x4 na 9 381 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 8 764 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 147kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (25 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 39 750 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Kodiaq v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Kodiaq může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 092 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/65 R17 zaplatíte za sadu Michelin Primacy 3 11 956 Kč, u větších 235/55 R18 za model Dunlop SP Sport 270 to je 13 048 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Kodiaq: zimní sada prémiových pneumatik Continental WinterContact TS 850P SUV s 18ti palcovými disky (235/55 R18) vás vyjde na 14 472 Kč, s 17ti palcovými (215/65 R17 - Dunlop SP Sport 270) pak na 18 108 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Škoda si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Kodiaq účtují v průměru 841 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.