Cena od | 939 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 100 kW - 113 kW |
Maximální rychlost | 145 - 145 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 8.3 - 9 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 168 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 150km/h. Pro srovnání, elektrický motor e Hondy e o objemu 0ccm generuje 152 koní a na stovku zrychlí za 8.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 145km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 13.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto hatchback od BMW stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
BMW i3 měří 1.6 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.01 metru na délku. Rozvor činí 2.57 metru. Do kufru se vejde 260 litrů nákladu, resp. 1100 litrů při sklopených sedačkách. U Hondy jsou hodnoty následující: 1.51 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 3.89 metru na délku, rozvor činí 2.54m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.35 tuny, Honda o 250kg více, váží tedy 1.6 tuny.
Název | i3 120 Ah (BEV) |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | 4800 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1 RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 125 kW |
Maximální rychlost | 150 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.3 s |
Nejnižší výbava |
Série | i3 |
Začátek výroby | 11/2017 |
Začátek výroby modelu | 11/2018 |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1598mm |
Šířka | mm |
Délka | 4011mm |
Rozvor | 2570 mm |
Objem kufru | 260 / 1100 l |
Hmotnost | 1345 / 1710 Kg |
Poloměr otáčení | 9.86 |
Světlá výška | 139 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 13.1 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | 16.77 l/100km |
Velikost nádrže | 42.2 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 049 100 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 150 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 125 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 4800 RPM |
Spotřeba | 13.1 l |
Velikost nádrže | 42.2 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 049 100 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i3 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW i3 s motorem i3 120 Ah (BEV) na 11 674 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 6 471 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 125kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (13.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i3 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba