Motor i3 120 Ah (BEV)

Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 168 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 150km/h. Pro srovnání, elektrický motor e Hondy e o objemu 0ccm generuje 152 koní a na stovku zrychlí za 8.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 145km/h.

Spotřeba motoru i3 120 Ah (BEV)

Kombinovaná spotřeba okolo 13.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto hatchback od BMW stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.

Rozměry

BMW i3 měří 1.6 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.01 metru na délku. Rozvor činí 2.57 metru. Do kufru se vejde 260 litrů nákladu, resp. 1100 litrů při sklopených sedačkách. U Hondy jsou hodnoty následující: 1.51 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 3.89 metru na délku, rozvor činí 2.54m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.35 tuny, Honda o 250kg více, váží tedy 1.6 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Názevi3 120 Ah (BEV)
Palivoelektřina
Počet válců-
Vstřikovánínemá
Typ motoruAtmosférický
Počet ventilů-
Maximální otáčky za minutu4800 RPM
Točivý moment250 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu1 RPM
Objem motoru- l
Převodovkaa (1)
Poháněná nápravaRWD
Výkon125 kW
Maximální rychlost150 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h7.3 s
Nejnižší výbava

Model

Sériei3
Začátek výroby11/2017
Začátek výroby modelu11/2018
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1598mm
Šířkamm
Délka4011mm
Rozvor2570 mm
Objem kufru260 / 1100 l
Hmotnost1345 / 1710 Kg
Poloměr otáčení9.86
Světlá výška139
Přechodový úhel0
Stoupavost0
Hloubka brodění0

Spotřeba

Kombinovaná13.1 l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~16.77 l/100km
Velikost nádrže42.2 l
Emisní normaElektr
CO2- g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst4
Počet dveří5
Zatížení střechy0
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Přívěs

Nebrzděný- kg
Brzděný- kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzoryzadní
Kontrola trakceStabilizační systém DSC
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena1 049 100 Kč
Minimální výbava

Motorizace

i3 120 Ah (BEV)
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
PohonRWD
Objem0 l
Max. rychlost150 km/h
Zrychlení7.3 s
Výkon125 kW
Točivý moment250 Nm
Maximální otáčky4800 RPM
Spotřeba13.1 l
Velikost nádrže42.2 l
CO2- g/km
Emisní normaElektr
Nejnižší výbava
Cenaod 1 049 100 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Honda e
Cena od939 900 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon100 kW - 113 kW
Maximální rychlost145 - 145 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace8.3 - 9 s
Peugeot e-208
Cena od920 000 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon100 kW - 115 kW
Maximální rychlost150 - 150 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace8.1 - 8.2 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

e Elektro 113kW 16
1 951 Kč
e-208 Elektromotor 115 kW / 156 k (Baterie 51 kWh)
1 951 Kč
i3 i3 120 Ah (BEV)
1 951 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i3 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

e Elektro 113kW 16
5 913 Kč
e-208 Elektromotor 115 kW / 156 k (Baterie 51 kWh)
5 913 Kč
i3 i3 120 Ah (BEV)
11 674 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW i3 s motorem i3 120 Ah (BEV) na 11 674 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 6 471 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

e Elektro 113kW 16
?
e-208 Elektromotor 115 kW / 156 k (Baterie 51 kWh)
?
i3 i3 120 Ah (BEV)
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 125kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (13.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

e Elektro 113kW 16
?
e-208 Elektromotor 115 kW / 156 k (Baterie 51 kWh)
?
i3 i3 120 Ah (BEV)
6 952 Kč

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách i3 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

e Elektro 113kW 16
?
e-208 Elektromotor 115 kW / 156 k (Baterie 51 kWh)
?
i3 i3 120 Ah (BEV)
16 988 Kč

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

e Elektro 113kW 16
?
e-208 Elektromotor 115 kW / 156 k (Baterie 51 kWh)
?
i3 i3 120 Ah (BEV)
?

* průměrná hodinová sazba