Cena od | 2 458 639 Kč |
Paliva | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 183 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 206 - 250 Km/h |
Spotřeba | 0.8 - 11.3 l/100km |
Akcelerace | 4.5 - 8 s |
motor o objemu 3982ccm a výkonu 483 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor D250 Land Roveru Range Rover Sport o objemu 2997ccm generuje 245 koní a na stovku zrychlí za 8.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 206km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 9.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Mercedesu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Land Rover Range Rover Sport je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.5l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLS měří 1.82 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 5.21 metru na délku. Rozvor činí 3.14 metru. Do kufru se vejde 355 litrů nákladu, resp. 2400 litrů při sklopených sedačkách. U Land Roveru jsou hodnoty následující: 1.82 metru na výšku, 2.04 metru na šířku a 4.95 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 0 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1491 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 2.49 tuny, Land Rover o 95kg méně, váží tedy 2.39 tuny.
Název | 580 4MATIC |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3400 RPM |
Točivý moment | 700 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 4 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 360 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.3 s |
Nejnižší výbava | X167 |
Série | GLS (X167) |
Začátek výroby | 10/2019 |
Začátek výroby modelu | 11/2019 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1823mm |
Šířka | 1956mm |
Délka | 5207mm |
Rozvor | 3135 mm |
Objem kufru | 355 / 2400 l |
Hmotnost | 2485 / 3250 Kg |
Poloměr otáčení | 12.52 |
Světlá výška | 215 |
Přechodový úhel | 16 |
Stoupavost | 100 |
Hloubka brodění | 600 |
Kombinovaná | 9.8 l/100km |
Ve městě | 12.2 l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 90 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 223 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 3 288 780 Kč |
Minimální výbava | X167 |
Palivo | diesel mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 - 4 l |
Max. rychlost | 227 - 250 km/h |
Spotřeba | 7.6 - 9.8 l |
Zrychlení | 5.3 - 7 s |
Výkon | 210 kW - 360 kW |
Cena | 2 544 630 Kč - 3 288 780 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 227 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 200 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X167 |
Cena | od 2 544 630 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 243 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 201 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X167 |
Cena | od 2 641 430 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 246 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 286 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.4 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Premium |
Cena | od 2 544 630 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.3 s |
Výkon | 360 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 9.8 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 223 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X167 |
Cena | od 3 288 780 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu GLS oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLS s motorem 580 4MATIC na 10 176 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 360kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (9.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLS v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
GLS může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 024 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 265/60 R18 zaplatíte za sadu Dunlop Grandtrek AT20 16 544 Kč, u větších 275/55 R19 za model Dunlop SP Sport MAXX to je 19 568 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu GLS: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop GRANDTREK WT M3 s 18ti palcovými disky (265/60 R18) vás vyjde na 17 292 Kč, s 19ti palcovými (275/55 R19 - Dunlop Grandtrek AT20) pak na 35 208 Kč.
* průměrná hodinová sazba