Recenze

Škoda Rapid Spaceback 1,0 TSI - I každodenní rutina může být zábavná

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto má ve své nabídce dva modely spadající do segmentu nižší střední třídy. Větším a zároveň dražím modelem je Octavia, roli skromnějšího a prostorově menšího tak přebírá model Rapid. Ten je nabízen ve dvou karosářských variantách. Základním provedením je liftback, podstatně líbivějším se jeví Spaceback. Právě druhý jmenovaný mi dělal společnost jak na dálnicích a okreskách, tak i v městském provozu, kde se s litrovým TSI cítí vlastně nejlépe.

Předek auta

Motor a výbava

Rapid má ve své nabídce dvě benzínové jednotky. Základní motorizací se stalo litrové TSI s výkonem 70 kilowat, které lze pořídit i s výkonem 81 kilowatt. V mém případě, kdy testuji atraktivní verzi Monte Carlo, se mi trochu postesklo po silnější jednotce, jelikož pod kapotou pracovala právě základní motorizace. Alternativou je benzínová čtrnáctistovka TSI s výkonem 92 kilowat, a to ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Pořizovací cena v naší výbavě činí 427.900 Kč. Pokud chcete více výkonu, musíte oželet automatickou převodovku a dostanete tak k dobru 11 kilowata dokonce ušetříte 18.000 Kč. O citelných 52.000 Kč navíc můžete získat ještě větší výkon a zároveň automat. Konec počtům a rovnou k pocitům z litrového tříválce. Od základní motorizace nelze očekávat zázraky, pokud chcete praktikovat dynamičtější jízdu, musíte jednotku vytáčet až k pěti tisícům otáčkám. Až po této hranici se vám dostaví alespoň náznak dynamického charakteru, jinak je tento Rapid šitý na míru šetřílkům. Při dálničním tempu není problém udržet spotřebu okolo 6,5 litru, na okreskách hodně záleží na stylu jízdy, ale kombinovaná spotřeba se dokázala zastavit na hodnotě cca 5,6 litru benzínu na sto kilometrů. Ve spojení s automatickou převodovkou DSG o sedmi rychlostních stupních se stává z Rapida relativně příjemný společník na každodenní cestování. Nicméně automatická převodovka v některých případech až moc jednotku dusí, a tak se skrze volant dostává do interiéru nepříjemných vibrací. Na druhou stranu se do interiéru nedostává téměř žádného hluku od motoru, to samé však nelze říct o aerodynamickém hluku při vyšších rychlostech.

V základním provedení vychází Rapid Spaceback na velmi přijatelných 299.900 Kč, počítat se však musí s opravdu strohou výbavou. Testovaný výbavový stupeň Monte Carlo vám mimo opravdu atraktivní vzhled nabídne již slušnou výbavu. Přesto se za řadu komfortních prvků musí připlácet, a tak není problém přiblížit se k hranici půl milionu. Součástí základní výbavy testovaného vozu jsou Low bi-xenonové světlomety, panoramatická střecha, šesti a půl palcový infotainment Swing (Apple konektivita, USB, SD karta) či Climatronic – automatická klimatizace s elektronickou regulací, kombifiltrem a senzorem vlhkosti. Za řadu položek se však muselo připlácet. Například za opravdu pohlednou metalickou červenou barvu Velvet si připlatíte celkem 16.600 Kč, infotainment Colombus s navigačním systémem zvedne pořizovací cenu o 12.000 Kč, Rear View Camera – zadní parkovací kamera s ostřikovačem pak stojí za příplatek 7.000 Kč a bohužel i tempomat není součástí druhé nejvyšší výbavy, a tak v případě zájmu si připravte 12.000 Kč. Dnešní doba umožňuje z relativně dostupného vozidla udělat v rychlosti výbavově nadupaný kočár, osobně bych místo leckdy zbytečných prvků výbavy volil investici do silnější jednotky.

zadek auta

Řízení: Sametově příjemné

Byť se Monte Carlo tváří jako sportovec v nejlepší formě před olympiádou, jeho řízení a projev základní jednotky vám jasně určují meze, a tak ke sportovnímu projevu by bylo potřeba trochu toho automobilového dopingu. Se vzhledem nemám problém, Spacebacku to doopravdy sluší. Řada SUV také nenabízí pohon všech kol, tak proč si na sportovce jen nezahrát? V interiéru je součástí tříramenný sportovní volant, který skvěle padne do ruky. Řízení jde zlehka, vše je příjemně sladěné, a tak namísto sportovních vyhlídek se spokojíte s komfortní projížďkou ve stylovém ohozu. Tu a tam, když vymetete silniční kráter, se skrze volant dostaví nepříjemné drcnutí. Podvozek je komfortní spíše na kvalitnějších komunikacích, pokud má trávit velké množství času na opravdu špatných cestách, musíte se spokojit s občasným poskakováním a drncáním. Asistenčními systémy je Rapid téměř nepolíben, o vůz se tak s elektronikou hádat nebudete, a to mě osobně nevadí. V nabídce by se ale mohl objevit alespoň asistent pro jízdu v pruzích či sledování mrtvého úhlu.

Interiér

Praktičnost má své meze

Rapid je zde z jednoho a prostého důvodu. Pokud je pro vaše potřeby Fabia moc malá a Octavia moc drahá, nastupuje na scénu právě Rapid. Důkazem jeho obliby je i fakt, že se jedná o třetí nejprodávanější vozidlo na českém trhu. Jen pro porovnání oproti Fabii nabízí Rapid o 135 milimetrů delší rozvor. Na Octavii pak ztrácí 77 milimetrů. Pocitově uvnitř vozu je spíše vůz delší, naopak na šířku by pár milimetrů přišlo vhod. Za volantem se sedí pohodlně všemi směry. Dostatek prostoru je díky úzké středové konzoli i pro pravé koleno. Milým překvapenímje prostor ve druhé řadě sedadel, kde není problém usadit dospělého pasažéra. Tři dospělí si však ve druhé řadě sedadel moc komfortu neužijí. Rapidsetak stává ideálním vozem pro čtyřčlennou rodinu. Po interiéru nalezneme celou řadu odkládacích prostor, do výplní dveří se vejde i litr a půl velká lahev. Největší objem nabízí odkládací prostor před spolujezdcem, kde nalezneme i slot pro SIM a SD kartu, případně mechaniku pro přehrání oblíbené hudby na klasickém cédéčku. Pocitově je interiér provzdušněný, největší zásluhu na tom má panoramatická střecha, která nabízí impozantní výhled. Velikou zbraní Spacebacku je zavazadelník, který v základním uspořádání nabízí slušných 415 litrů. Sedadla druhé řady lze jednoduše sklopit a vytvořit tak prostor pro převoz rozměrnějšího nákladu o maximálním objemu 1.380 litrů. Škoda, že po sklopení vzniká celkem výrazný shod. Po stranách nalezneme praktické háčky, zásuvku a pod ložnou plochou rezervní kolo. Uvítal bych dvojitou podlahu, jelikož zavazadelník je dost hluboký, a tak vykládání těžších předmětů přestává být komfortní. Při srovnání s krátkou Fabií má Spaceback navrch o rovných sto litrů.

Kufr

Interiér: Tvrdá ergonomie

Ihned po otevření dveří je patrné, že zde se hraje především na cenu a ergonomii. Ne že by byl interiér Rapidu nudný, ale opravdu ničím vás nepřekvapí. Vše je podřízeno přehlednosti a účelnosti, což na druhou stranu zvládla Škodovka jak jinak než téměř dokonale. Možná bych uvítal obrazovku infotainmentu Amundsen o pár centimetrů výše, jinak opravdu nemám výtek. Kdo si potrpí na měkčené plasty, bude zklamán, slícování a povrchová úprava každopádně odpovídají standardům české automobilky. Plusové body si odnáší skvělý multifunkční, kůží obšitý, volant a infotainment. V našem případě systém Amundsen, jenž nabízí propracovanou navigaci a svižné propojení s chytrým zařízením. Ovládání je přívětivé, osloví i rychlost a grafické zpracování. K celkově povedeným sedadlům musím dodat jediné, šíře opěradla by mohla být o chlup větší. Líbivé je ambientní osvětlení prostoru madel na dveřích a odkládacího prostoru před řadící pákou. Naopak osvětlení nohou působí rušivě.

Kabina Zadní sedadla

Závěr

Rapid Spacebeck patří k ideálnímu vozu pro mladou rodinu, líbí se mi kombinace atraktivního vzhledu se zachováním praktických předností. Co se týče motorizace, volil bych výkonnější jednotku, alespoň tu s 81 kilowatty. Naopak výbavu bych si dokázal představit i bez zbytečných příplatků, které šroubují cenu nebezpečně blízko půl milionu. Za příplatek určitě stojí infotainment Colombus, jenž nabízí propracovaný navigační systém. Co se týče Low bi-xenonových světlometů určitě mohu taktéž doporučit. Nejenže vozu přidají na atraktivitě, jsou i dostatečně účinné. Pokud s Rapidem budete trávit většinu času na okreskách na zvážení jsou i jiné disky kol včetně obutí. Sedmnáctipalcové nízkoprofilové pneumatiky citelně ubírají na komfortu. V celkovém hodnocení si ode mne Rapid Spaceback odnáší doporučení pro čtyřčlennou rodinu, která chce pohledný a praktický vůz s možností široké volby výbavových prvků.


Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI DSG

Plusy:

  • Prostor pro cestující ve druhé řadě sedadel
  • Příjemné a přesné řízení
  • Široký výběr příplatkových položek

Mínusy:

  • Slabší odhlučnění
  • Úzká opěradla sedadel
  • Vyšší hrana zavazadelníku
Kolik doopravdy stojí Škoda Rapid Spaceback?
Získejte Škoda Rapid Spaceback za nejlepší cenu
Získat lepší cenu

Další recenze

I když nová Škoda Rapid Spaceback narozdíl od sedanu obětovala část zavazadlového prostoru, přepracovaný design a vylepšení interiéru výrazně zvýšily její přitažlivost.
4/5
Má všechny ingredience vynikajícího rodinného auta pro lidi, kteří nepotřebují větší auto z dalšího segmentu. Snadněji se parkuje a garážuje. Dobře se na něj dívá. Solidně se řídí. A nechybí mu nic, co rozumný zákazník opravdu potřebuje.
4/5
Škoda Rapid 1,6 TDI patří mezi špičku v segmentu nižší střední třídy. Přispívají k tomu sebejisté jízdní vlastnosti i prostorný interiér, se skvělým rozložením jednotlivých ovládacích prvků. Co se týče paketu Scoutline, nesmíte čekat, že se z Rapidu rázem stane malý offroad. Jediné, čeho se dočkáte, je na poměry nižší střední třídy, vskutku bohatá výbava a zvýšení designové atraktivity vozu. Je ovšem otázkou, do jaké míry je pro vás odlišení se od ostatních, důležité.
91/100
Možným negativem vozu Škoda Rapid Spaceback je určitě zařazení mezi modely Fabia a Octavia a tak i z toho důvodu nelze naplno využít možnosti, které by se nabízely. Jde však o vůz, který zaujme svou prostorností, pokud jde o zavazadlový prostor i místo pro pasažéry, stejně jako může zklamat také tímž, že je přece jenom jednoduššího rázu. Právě proti modelu Octavia. To však je kompenzováno příznivější cenou. Vzhledem k horším motorizacím však čekejte spíše klidnější jízdu. Jako rodinný vůz pro toho, kdo se potřebuje přepravovat z bodu A do bodu B, a hledá něco většího než je Fabia, a to za dobrou cenu, je to rozhodně vhodná volba.

Videa

New 2018 Škoda Rapid Spaceback | Walkaround exterior, interior - Autaživě.cz
New Škoda Rapid Spaceback | Driving footage 2018 - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivobenzín
Převodovkam
Poháněná nápravaFWD
Výkon70 kW - 81 kW
Maximální rychlost184 - 198 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.8 - 11 s

Model

SérieRapid Spaceback
Začátek výroby05/2017
Začátek výroby modelu05/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1459mm
Šířka1706mm
Délka4304mm
Rozvor2602 mm
Objem kufru415 / 1381 l
Hmotnost1090 - 1110/
1625 - 1645 Kg
Poloměr otáčení10,2 m
Světlá výška134 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.5 - 4.6 l/100km
Ve městě5.3 - 5.5 l/100km
Mimo město4 - 4 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2103 g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzoryzadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena299 900 Kč -
319 900 Kč
Minimální výbavaACTIVE

Přívěs

Brzděný1000 - 1100 kg
Nebrzděný580 - 590 kg

Rivalové

Hyundai i20
Cena od259 990 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon55 kW - 74 kW
Maximální rychlost170 - 188 Km/h
Spotřeba4.3 - 6.2 l/100km
Akcelerace10.7 - 13.6 s
Toyota Yaris
Cena od291 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon51 kW - 81 kW
Maximální rychlost155 - 175 Km/h
Spotřeba3.3 - 4.8 l/100km
Akcelerace11 - 15.3 s
Nissan Micra
Cena od259 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon52 kW - 66 kW
Maximální rychlost158 - 175 Km/h
Spotřeba3.7 - 4.6 l/100km
Akcelerace13.7 - 16.4 s
Kia Rio
Cena od284 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost166 - 180 Km/h
Spotřeba4.7 - 6.1 l/100km
Akcelerace10.2 - 13.9 s

Varianty modelu

Škoda Rapid
Cena od307 900 Kč
Palivabenzín

Motorizace

1,0 TSI/70 kW
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost184 km/h
Spotřeba4.5 l
Zrychlení11 s
Výkon70 kW
Cenaod 299 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI/81 kW
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost198 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení9.8 s
Výkon81 kW
Cenaod 319 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Rapid Spaceback? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
3 20174 20175 20176 20177 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 2018 2004006008001,0001,2001,400

Výbava

Základní (1.0 TSI Active)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Systém řízení trakce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.4 TDI Monte Carlo DSG)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Dynamická brzdová světla
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Systém start-stop
  • Xenonové světlomety
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.4 TDI Monte Carlo DSG)

  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Asistent dálkových světel
  • Metalická barva
  • Navigace
0
Porovnávač
TOPlist