Cena od | 519 650 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 120 kW - 120 kW |
Maximální rychlost | 200 - 205 Km/h |
Spotřeba | 6.6 - 7 l/100km |
Akcelerace | 9.8 - 10.3 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 191km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.5 TURBO MIVEC Mitsubishi Eclipse Cross o objemu 1499ccm generuje 161 koní a na stovku zrychlí za 10.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 205km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Volkswagenu stát 1.72 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 51 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Mitsubishi Eclipse Cross je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.6l, což v praxi znamená náklady 2.31 Kč na 1km a 69 300,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Taigo měří 1.52 metru na výšku, 1.76 metru na šířku a 4.27 metru na délku. Rozvor činí 2.55 metru. Do kufru se vejde 455 litrů nákladu, resp. 1281 litrů při sklopených sedačkách. U Mitsubishi jsou hodnoty následující: 1.69 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.41 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 359 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1159 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.26 tuny, Mitsubishi o 240kg více, váží tedy 1.5 tuny.
Název | 1.0 TSI 81 kW DSG |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 200 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 191 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.9 s |
Nejnižší výbava | Life |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1515mm |
Šířka | 1757mm |
Délka | 4266mm |
Rozvor | 2554 mm |
Objem kufru | 455 / 1281 l |
Hmotnost | 1260 / 1720 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.9 l/100km |
Ve městě | 6 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 630 kg |
Brzděný | 1100 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 582 900 Kč |
Minimální výbava | Life |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 183 - 212 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.1 l |
Zrychlení | 8.3 - 11.1 s |
Výkon | 70 kW - 110 kW |
Cena | 519 900 Kč - 673 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 11.1 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 175 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 519 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 536 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 582 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 212 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 673 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Taigo oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Taigo s motorem Taigo 1.0 TSI OPF na 14 599 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 3 546 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 51 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Taigo v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba