Cena od | 2 790 000 Kč |
Paliva | benzín hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 264 kW - 351 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 6.4 - 11.5 l/100km |
Akcelerace | 4.7 - 5 s |
motor o objemu 1499ccm a výkonu 369 koní přenáší sílu tohoto coupé na všechna 4 kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor LC 500h Lexusu LC o objemu 3456ccm generuje 354 koní a na stovku zrychlí za 5.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto coupe od BMW stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Lexus LC je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.4l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
BMW i8 Coupé měří 1.29 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.69 metru na délku. Rozvor činí 2.8 metru. Do kufru se vejde 154 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Lexusu jsou hodnoty následující: 1.35 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.77 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.61 tuny, Lexus o 410kg více, váží tedy 2.02 tuny.
Název | Twinpower Turbo |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5800 RPM |
Točivý moment | 570 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3700 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 275 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.4 s |
Nejnižší výbava |
Série | i8 Coupé |
Začátek výroby | 05/2018 |
Začátek výroby modelu | 05/2018 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1293mm |
Šířka | mm |
Délka | 4689mm |
Rozvor | 2800 mm |
Objem kufru | 154 / 0 l |
Hmotnost | 1610 / 1905 Kg |
Poloměr otáčení | 12.3 |
Světlá výška | 117 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 1.8 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 55 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 42 g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 3 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 3 827 200 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.4 s |
Výkon | 275 kW |
Točivý moment | 570 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 1.8 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 42 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 3 827 200 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i8 Coupé oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW i8 Coupé s motorem Twinpower Turbo na 7 690 Kč ročně, což je na poměry coupé o 10 455 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 275kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i8 Coupé v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba